چهار پایگاه نظامی در فیلیپین در اختیار نظامیان آمریکا قرار می‌گیرد-راهبرد معاصر

چهار پایگاه نظامی در فیلیپین در اختیار نظامیان آمریکا قرار می‌گیرد

فیلیپین در اقدامی تحریک‌آمیز ۴ پایگاه در نزدیکی دریای چین جنوبی را در اختیار سربازان آمریکایی قرار خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 04
کد خبر: ۱۷۸۲۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، فیلیپین اعلام کرد چهار پایگاه نظامی دیگر برای استفاده سربازان آمریکایی قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها در نزدیکی دریای جنوبی چین جنوبی و دیگری نه چندان دور از تایوان است.

 

به گزارش فرانس ۲۴، درحالیکه فیلیپین نگران حضور نظامی چین در دریای جنوبی است، با آمریکا توافقی امنیتی و نظامی امضا کرده تا همکاری خود را در منطقه‌های استراتژیک کشور گسترش دهند. براساس توافق سال ۲۰۱۴ فیلیپین ۵ پایگاه نظامی به آمریکا داده است، اما اکنون قصد دارد ۴ پایگاه دیگر را در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد.

 

فیلیپین ادعا می‌کند از این پایگاه‌ها برای عملیات‌های بشردوستانه و امدادی در هنگام وقوع بلایای طبیعی نیز استفاده خواهد شد.

 

پیش از این نیز ادواردو آنو، مشاور امنیت ملی فیلیپین اعلام کرد: اولین گفتگو‌ها برای تشکیل چارچوب امنیتی میان سه کشور فلیپین، ژاپن و آمریکا احتمالا در اوایل ماه آوریل برگزار شود.

 

گفتنی است رئیس جمهور جدید فیلیپین که جانشین دوترته شده است سیاست نزدیکی به آمریکا و خصومت با چین را در پیش گرفته است. دوترته، رئیس جمهور پیشین فیلیپین روابط خوبی با آمریکا نداشت و در بسیاری از موارد اقدامات پکن در دریای چین جنوبی را نادیده می‌گرفت. با این حال، رئیس جمهور جدید این کشور به دنبال گسترش همکاری‌های امنیتی با آمریکا به منظور مهار چین در منطقه است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده