کوثری: مذاکرات جلسات هیأت رئیسه مجلس برای نمایندگان شفاف شود-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

کوثری: مذاکرات جلسات هیأت رئیسه مجلس برای نمایندگان شفاف شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس این حق را دارند که بدانند در جلسات هیأت رئیسه مجلس چه مباحثی مطرح می‌شود و از مشروح مذاکرات هیات رئیسه مطلع شوند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 17
کد خبر: ۱۸۰۱۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 28 فروردین در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: از رئیس مجلس بابت پیشقدمی ایشان در بحث شفافیت آراء که زمینه شفافیت داوطلبانه نمایندگان را فراهم آورد، تشکر می‌کنم، پیشنهاد می‌شود که همان‌طور که حق مردم است از مشروح مذاکرات و آراء ما باخبر باشند، هیأت رئیسه مجلس نیز که با آراء نمایندگان انتخاب می‌شوند، نمایندگان نیز این حق را داشته باشند که بدانند در جلسات هیأت رئیسه چه می‌گذرد.

 

وی ادامه داد: نمایندگان باید بدانند دستور جلسات هیأت رئیسه چیست و چه مذاکرات در آنجا انجام می‌شود و نهایتاً آراء اعضای هیأت رئیسه در جلسات چیست. شفافیت آراء نمایندگان وقتی حاصل می‌شود که نهاد هیأت رئیسه نیز برای نمایندگان شفاف شود.

 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: یقین دارم شخص آقای قالیباف یکی از شعارهای خود را شفافیت نامگذاری کرده قطعا با این موضوع موافق هستند. در موارد مهمی همچون طرح حمایت از کاربران فضای مجازی یا تقدم یا تأخر دستور صحن ابهاماتی پیش می‌آید که با این تدبیر حل و فصل خواهد شد.

 

کوثری از وزیر کشور و سردار رادان بابت اقدامات مقابله با بی‌حجابی تشکر کرد و گفت: امیدواریم همه مسئولین در این حوزه اقدامات لازم را در چارچوب شرع و قانون انجام دهند./فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده