گزارش سازمان بهداشت جهانی از فاجعه انسانی در سودان؛ صدها کشته و زخمی تنها در یک هفته!-راهبرد معاصر

گزارش سازمان بهداشت جهانی از فاجعه انسانی در سودان؛ صدها کشته و زخمی تنها در یک هفته!

ظرف یک هفته گذشته، دست‌کم ۸۳ نفر در خارطوم، کردوفان جنوبی، دارفور شمالی، ایالت شمالی و سایر مناطق کشته و بیش از ۱۱۲۶ نفر زخمی شده‌اند که شدیدترین تمرکز جنگ در شهر خارطوم در حال وقوع است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 17
کد خبر: ۱۸۰۱۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان بهداشت جهانی با انتشار آماری اعلام کرد که طی یک هفته گذشته از شروع درگیری در سودان، تاکنون دست‌کم ۸۳ تن کشته و حداقل ۱۱۲۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.‌

 

وبگاه خبری «آرتی» روسیه شامگاه یکشنبه گزارش داد که سازمان بهداشت جهانی با انتشار آماری اعلام کرد که در جریان خشونت‌های اخیر در سودان شمالی از جمله در خارطوم، کردوفان جنوبی، دارفور شمالی، ایالت شمالی و سایر مناطق، حداقل ۸۳ غیر نظامی کشته و ۱۱۲۶ تن دیگر مجروح مصدوم شده‌اند.

 

سازمان بهداشت جهانی در ادامه اطلاعیه خود از اوضاع بحرانی در سودان اعلام کرد که با ادامه جنگ در خارطوم و سایر بخش‌های سودان، سازمان بهداشت جهانی از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد که به بی‌طرفی مراقبت‌های بهداشتی احترام بگذارند و دسترسی نامحدود به امکانات بهداشتی را برای مجروحان درگیری‌ها تضمین کنند.

 

واکنش‌های بین‌المللی برای درخواست توقف فوری درگیری‌ها

«ولکر پرتس»، فرستاده سازمان ملل در سودان از سربازان ارتش و نیروهای واکنش سریع خواست تا «فورا» به درگیری و نبردهای جاری در خارطوم و سایر نقاط کشور خاتمه دهند.

 

در بیانیه نمایندگی سازمان ملل در سودان آمده است: «آقای پرتس با هر دو طرف مناقشه برای درخواست توقف فوری درگیری‌ها، حفظ امنیت مردم سودان و در امان ماندن کشور از اوج‌گیری خشونت تماس برقرار کرده است.»

 

جدا از سازمان ملل، بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی از جمله اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خواستار توقف فوری درگیری‌ها در سودان شدند.

 

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن نگران کننده خواندن درگیری‌ها در سودان خواستار توقف خشونت‌ها شد.

 

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتشار توییتی خواستار «توقف فوری» خشونت‌ها در سودان شد.

 

در این پیام ضمن درخواست از همه طرف‌های مناقشه برای متوقف کردن فوری خشونت‌ها اعلام شده که هیچیک از کارمندان سفارت آمریکا در خارطوم مفقود نشده‌اند.

 

کشورهای مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات و قطر نیز در پیام‌های ضمن دعوت از طرفین مناقشه به خویشتن‌داری خواستار توقف درگیری‌ها در سودان شدند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده