دومینیک راب استعفا کرد-راهبرد معاصر

دومینیک راب استعفا کرد

دومینیک راب گفت پس از پایان تحقیقات درباره اتهامات رفتاری وی از سمت معاون نخست‌وزیر انگلیس استعفا کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 21
کد خبر: ۱۸۰۶۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛دومینیک راب معاون نخست‌وزیر و وزیر دادگستری انگلیس جمعه (۲۱ آوریل) به دنبال تحقیقات مستقل در خصوص شکایات رسمی درباره رفتار وی، از سمت معاونت نخست‌وزیری استعفا کرد.

 

به گزارش رویترز، او در نامه‌ای خطاب به ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس که در توییتر منتشر شد، گفت که این تحقیقات سابقه خطرناکی ایجاد کرده اما او همچنان از دولت حمایت می‌کند.

 

به گزارش الجزیره، راب گفت: خواستار تحقیق و متعهد به استعفا در صورت یافتن هر گونه قلدری (در نتیجه تحقیقات) شدم. معتقدم مهم است به قولم پایبند بمانم.

 

او با این حال از افشای جزئیات رفتار خود از سوی کارکناش به رسانه‌ها، گلایه کرد و خطاب به سوناک افزود: با تعیین آستانه قلدری در چنین سطح پایینی، این تحقیق سابقه خطرناکی ایجاد کرده است. شکایات ساختگی علیه وزرا را تشویق می‌کند و تاثیر وحشتناکی بر کسانی خواهد داشت که از طرف دولت شما و در نهایت مردم بریتانیا باعث تغییر می‌شوند.

 

پیش‌تر، یک مقام ارشد سابق انگلیس در مصاحبه‌ای با «رادیو تایمز» پیرامون اتهامات علیه راب گفته بود که همکاران وی زمانی که وزیر خارجه بود از رفتن به دفتر او ترس داشتند. (جزئیات بیشتر)

 

طبق گزارش الجزیره، استعفای راب به این معناست که از زمان آغاز نخست‌وزیری سوناک در اکتبر که وعده دولت بدون نقص را داد، سومین وزیر ارشد کابینه‌اش به دلیل رفتار شخصی خود کنار رفته است.

 

راب کار خود را به عنوان وکیل آغاز کرد و در سال ۲۰۰۰ زمانی که به وزارت خارجه انگلیس پیوست، وارد عرصه سیاست شد. او در دوران همه‌گیری کرونا زمانی که بوریس جانسون نخست‌وزیر وقت به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شد، سکان دولت را در دست گرفت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده