رونمایی از سامانه‌های يكپارچه الكترونيكی وزارت آموزش‌ و پرورش-راهبرد معاصر

رونمایی از سامانه‌های يكپارچه الكترونيكی وزارت آموزش‌ و پرورش

از سامانه‌های يكپارچه الكترونيكی وزارت آموزش‌ و پرورش در دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 07
کد خبر: ۱۸۲۹۹۵

به گزارش راهبرد معاصر رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در اين آيين با بیان این که آموزش‌وپرورش ۵۰ درصد کارکنان دولت را شامل می‌شود،گفت: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و هوشمندسازی آن‌ها به آموزش‌ و پرورش به عنوان بزرگترين دستگاه كشور کمک می‌کند تا فرايندهای خود را سریع‌تر انجام دهند.
صحرايی ادامه داد: در سال گذشته که بحث یکپارچه‌سازی سامانه‌های دولت مطرح شد؛ بر اساس گزارش‌ها وزارت آموزش‌ و پرورش جزو اولین وزارتخانه‌هایی بود که در این راه قدم برداشت و امروز بیش از ۳۰ خدمت الکترونیکی به ۱۷ میلیون کاربر، یک‌میلیون فرهنگی و جامعه چندمیلیونی فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود و وزارت آموزش‌ و پرورش جزو پیشروترین دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات به‌صورت الکترونیک است و ۱۵۰ هزار واحد آموزشی و فرایندهای ۷۳۶ منطقه آموزشي در اين سامانه انجام می‌شود. آن چه امروز راه‌اندازی می‌شود؛ سامانه یکپارچه‌ای شامل: سکوی مدیریت فرایندهای آموزشی و پژوهشی به نام سها، پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش‌وپرورش به نام my medu و سامانه پایه مدیریتی منابع انسانی و آموزشی برای مدیران است.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: این اتفاق مهم با حمایت وزارتخانه‌های دفاع و ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و در این راه باید از وزارت دفاع تشکر ویژه‌ای کرد که به کمک وزارت آموزش‌وپرورش آمدند. در اين سامانه‌ خدمات الکترونیکی ثبت‌نام مدارس، سنجش ورود به مدارس، هدایت تحصیلی، سمپاد، المپیاد، جشنواره‌ها و ... به‌صورت الکترونیکی شده است و میلیاردها برگ کاغذ در هرماه صرفه‌جویی خواهد شد و یک ابر نرم‌افزار این سامانه را پشتیبانی خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده