کارگران آلمانی برای دور جدید اعتصابات آماده می‌شوند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کارگران آلمانی برای دور جدید اعتصابات آماده می‌شوند

اتحادیه «وردی» در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات با کارفرمایان بر سر دستمزدها از برگزاری اعتصاب‌های جدیدی در ایالت بایرن خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 09
کد خبر: ۱۸۳۲۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه وردی آلمان در بخش خرده فروشی ایالت بایرن "اولین اقدام اعتصابی بزرگ" را برای هفته آینده اعلام کرده است. این اتحادیه روز دوشنبه البته جزئیاتی برای این اعتصاب ارائه نکرد. در آغاز چانه زنی دسته جمعی برای 320000 کارمند این اتحادیه ، کارفرمایان قبلاً افزایش دستمزد را با افزایش پنج درصدی در یک دوره دو ساله و پرداخت یکباره 1000 یورو پیشنهاد کرده بودند. اما این اتحادیه این پیشنهاد را قابل قبول نمی داند.

 

قرار است مذاکرات جمعی در تاریخ 13 ماه می در مونیخ ادامه یابد . اتحادیه وردی پیشنهاد ارائه شده از طرف کارفرمایان را به عنوان بی شرمانه و ظالمانه رد کرد.

 

اعتصاب ها در اعتراض به دستمزدها مدتهاست که در بخش های مختلف آلمان ادامه دارد.

 

روز پنج شنبه گذشته هم اعتصاب‌هایی در بخش حمل و نقل عمومی در برخی ایالات آلمان منجر به اختلالاتی شد.

 

اتحادیه‌های آلمان در روز اول ماه می مصادف با اعتراضات روز کارگر هم از عزم خود برای تداوم فشارها بر کارفرمایان برای احقاق حقوق خود و در صورت لزوم تداوم اعتصاب‌ها خبر دادند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده