مدودف: سرنوشت زلنسکی همانند هیتلر است-راهبرد معاصر

مدودف: سرنوشت زلنسکی همانند هیتلر است

رئیس جمهور سابق روسیه مدعی شد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ممکن است به سرنوشت دیکتاتور نازی آدولف هیتلر دچار شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۸۴۳

به گزارش راهبرد معاصر دیمیتری مدودف این اظهارات را در پاسخ به گفته زلنسکی بیان کرد که پیشتر مدعی شده بود مقامات کرملین "پایانی غم‌انگیز" خواهند داشت.
مدودف پیش از مقایسه رئیس جمهور اوکراین با هیتلر که در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم و همزمان با حمله نیرو‌های شوروی به برلین خودکشی کرد، در تلگرام نوشت: «ما نمی‌دانیم چه کسی چه پایانی خواهد داشت.»
رئیس جمهور سابق روسیه همچنین زلنسکی را متهم کرد که «برای همه افراد کرملین آرزوی مرگ می‌کند.»
اظهارات مدودف در پاسخ به مصاحبه‌ای بود که روز جمعه از سوی بی‌بی‌سی منتشر شد و در آن زلنسکی بیان داشته بود: «باور کنید، کسانی که در کرملین هستند ... پایان بدی خواهند داشت.»
رئیس جمهور اوکراین از امیدش برای از نابودی سریع سران فعلی روسیه گفت و مدعی شد که آن‌ها «مسلماً به مرگ طبیعی نخواهند مرد.»
مصاحبه با زلنسکی کمتر از دو هفته پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به کرملین انجام می‌شود که مسکو آن را اقدامی تروریستی و سوء قصد علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توصیف کرد. رئیس جمهور روسیه در زمان وقوع آن حادثه، در کرملین نبود.
روسیه کی یف را به سازماندهی آن حمله متهم و اعلام کرد این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هرطور صلاح می‌داند، پاسخ آن حمله را بدهد. اوکراین هرگونه دخالت در آن حادثه را رد کرد، هرچند که آن حمله مدودف را وا داشت که خواهان «حذف فیزیکی» زلنسکی شود.
کریل بودانوف، رئیس اطلاعات کی‌یف، بعدتر قول داد که تا «پیروزی کامل» اوکراین به «به کشتار روس‌ها هر جا» که باشند، ادامه دهد. کرملین این اظهارات را «حقیقتاً زشت» توصیف کرد و گفت که سخنان مذکور مؤیدی است بر این که کی‌یف در سازماندهی حملات تروریستی دست دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده