بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز-راهبرد معاصر

بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز

رئیس جمهور در پنجمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی و به منظور انجام سفری دو روزه وارد استان آذربایجان شرقی شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 08
کد خبر: ۱۸۸۲۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در پنجمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده، ولی فقیه و استاندار، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، وارد استان آذربایجان شرقی شد تا علاوه بر پیگیری مصوبات سفر قبلی، دیدار‌های مردمی، نشست با فعالان اقتصادی، هنرمندان و فعالان فرهنگی از کارخانجات بزرگ صنعتی این استان نیز بازدید کند.

رئیس جمهور در نخستین روز از دور دوم سفر خود به آذربایجان شرقی از چرمشهر تبریز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات واحد‌های مستقر در این شهرک قرار گرفت.

تبریز قطب صنعت چرم ایران است و نخستین کارخانه چرم سازی مدرن ایران از سوی مرحوم صدقیانی با عنوان چرمسازی «خسروی» در حدود ۹۵ سال قبل ایجاد شد و بعد از هفت سال این صنعت در این شهر گسترش یافت. توسعه این صنعت از محله امامیه تبریز شروع شد و سپس تا سال ۱۳۶۲ به خیابان سعدی گسترش یافت و تعداد کارخانه‌های چرم سازی در آن زمان به ۴۲ واحد رسید.

اکنون نیز تعدادی از نماد‌های کارخانه‌های چرم سازی در این محله‌ها موجود بوده، ولی به دلیل مزاحمت شهری واحد‌های مستقر در این محله، واحد‌های تولیدی بین روستای خواجه دیزج و مایان به نام چرمشهر انتقال یافتند.

با فعالیت این واحد‌ها در این مکان و گسترش واحد‌های چرمسازی تعداد واحد‌های فعال در آن به حدود ۳۶۴ واحد رسیده است. این مکان تا سال ۱۳۷۹ به عنوان ناحیه صنعتی شناخته می‌شد و فاقد امکانات زیربنایی بودو در آن زمان تعداد ۲۳۰ واحد چرمسازی مستقر در این مکان با مشکلات زیادی مواجه بودند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده