درگیری خونین میان معترضان دروزی و پلیس رژیم اسرائیل-راهبرد معاصر

درگیری خونین میان معترضان دروزی و پلیس رژیم اسرائیل

امروز چهارشنبه درگیری شدیدی میان معترضان دروزی ساکن جولان اشغالی و پلیس رژیم صهیونیستی رخ داد که به دنبال آن، ۱۲ تن از نیرو‌های پلیس و چهار تن از دروزی‌ها زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۶۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ اعتراضات سوری‌های ساکن جولان اشغالی نسبت به پروژه رژیم صهیونیستی برای نصب توربین‌های بادی در شمال این منطقه که از دیروز آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

امروز چهارشنبه همچنین دروزی‌های ساکن جولان اشغالی که به پروژه نصب توربین‌های بادی در شمال جولان اشغالی اعتراض دارند، با نظامیان اسرائیلی به شدت درگیر شدند تا جائیکه نزدیک بود بر مقر پلیس رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی مسلط شوند، اما در نهایت نظامیان آن‌ها را از این مرکز دور کردند.

منابع عبری زبان گزارش دادند که در این درگیری‌ها ۱۲ تن از نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی و همچنین ۴ تن از معترضان دروزی زخمی شدند.

روز سه‌شنبه، درگیری بین اهالی جولان اشغالی سوریه با نظامیان اشغالگر رژیم اسرائیل به زخمی شدن ده‌ها تن از سوری‌ها منجر شد.

امروز نیز نظامیان اسرائیلی شماری از سوری‌های معترض ساکن جولان اشغالی را بازداشت کردند. معترضان سوری می‌گویند که هدف رژیم صهیونیستی از نصب این توربین‌ها در منطقه مذکور، بیرون کردن ساکنان اصلی بلندی‌های جولان اشغالی سوریه است.

دولت سوریه حمله نظامیان اسرائیلی به سوری‌های ساکن جولان اشغالی را محکوم و اعلام کرد که جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه سال ۱۹۶۷ بخش‌های زیادی از جولان سوریه را به اشغال خود در آورد.

طی سال‌های گذشته، اسرائیل پروژه ایجاد ۲۵ توربین بادی برای تولید انرژی الکتریکی در جولان اشغالی را تصویب کرد.

طبق برنامه اشغالگران قرار است این پروژه در مساحت سه هزار و ۶۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستا‌های مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و یک و نیم کیلومتر از روستا‌های عین قنیه به مرحله اجرا در بیاید. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار