عربستان حمله صهیونیست‌ها به روستاهای فلسطینی را محکوم کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

عربستان حمله صهیونیست‌ها به روستاهای فلسطینی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی امروز (پنج شنبه) یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به چند روستای فلسطینی از جمله روستای «عوریف» و «ترمسعیا» در جنوب نابلس را به شدت محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 22
کد خبر: ۱۹۰۷۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این بیانیه آمده است: «پادشاهی سعودی به طور کامل تجاوزات شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی را به تعدادی از روستاهای فلسطینی‌ها در کرانه باختری محکوم می‌کند، حملاتی که موجب آسیب دیدن بی گناهان شد».

در ادامه این بیانیه ضمن «رد قاطعانه ارعاب و هراس‌افکنی در میان غیرنظامیان فلسطینی»، آمده است: «از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به یک راه‌حل عادلانه و فراگیر در ارتباط با موضوع فلسطین طبق قوانین بین‌المللی و طرح ابتکار صلح عربی حمایت می‌کنیم».

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین با آسیب دیدگان و خانواده شهدای فلسطینی و زخمی‌ها ابراز همدردی کرد.

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته از یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به روستای «ترمسعیا» در شمال رام‌الله و شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن سه فلسطینی دیگر خبر داد. به گفته رئیس شورای این روستا، صهیونیست‌ها حدود ۶۰ خودرو و ۳۰ خانه را به آتش کشیدند.

تعداد صهیونیست‌ها در این یورش ۴۰۰ نفر ذکر شده است، به همراه آن‌ها نظامیان اشغالگر نیز حضور داشته و به پشتیبانی از آن‌ها می پرداختند به طوریکه ۱۲ فلسطینی به وسیله شلیک گلوله زخمی شدند.

همزمان شهرک‌نشینان صهیونیست به شکل گله‌ای وارد روستای «عوریف» شده و اقدام به تخریب خانه‌ها و خودروها کردند. این روستا زادگاه دو عامل استشهادی در شهرک «عیلی» در نزدیکی رام‌الله است، عملیاتی که در روز سه شنبه موجب هلاکت چهار صهیونیست شد.

علاوه بر این دو روستا، صهیونیست‌ها به روستاهای «بیت فوریک»، «عورتا»، «حواره»، «اللُبَّن الشرقیة»، «الساویة»، «زعترة»، «یاسوف» و «دیر شرف» نیز حمله کرده و ۱۷۴ خودرو و ۲۷ خانه را طعمه حریق کردند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده