آتش سنگین بالگرد‌های روسیه علیه شورشیان واگنر + فیلم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آتش سنگین بالگرد‌های روسیه علیه شورشیان واگنر + فیلم

رسانه‌ها از آتش سنگین بالگرد‌های روسیه علیه کاروان نیرو‌های واگنر در غرب روسیه خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 24
کد خبر: ۱۹۰۹۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بالگرد‌های رزمی روسیه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران با آتش سنگین مانع پیشروی گروه واگنر در غرب روسیه شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌بی‌سی کانادا» بالگرد‌های رزمی روسیه با آتش سنگین خود مانع پیشروی شبه نظامیان گروه «واگنر» شدند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه متعهد شده که عملیات مسلحانه گروه واگنر را سرکوب کند.

به گزارش سی‌بی‌سی، بالگرد‌های رزمی ارتش روسیه به سمت یک ستون مسلح گروه واگنر در شهر ورونژ حمله کردند.

پیش‌تر، «پریگوژین» رئیس گروه واگنر در پیامی مدعی شد روستوف، واقع در جنوب غربی روسیه تحت کنترل واگنر درآمده و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی شده علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کرد. در پی آن، رسانه‌های روسیه گزارش کردند نیرو‌های امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان واگنر در سنت‌پترزبورگ شدند که نشان می‌دهد عملیات جستجو برای عوامل کودتا در روسیه آغاز شده است.

پوتین در سخنرانی خود خطاب به مردم روسیه و دیگر مخاطبان داخلی و خارجی ابراز اطمینان کرد روسیه توانایی غلبه بر مشکلات و خیانت فعلی داخلی را دارد و افزود: «از آن‌هایی که این جنایت را سازماندهی کردند می‌خواهم به اقدامات خود فکر کنند و تنها راه را که بازگشت به خانه و توقف این اقدامات است، انتخاب کنند.»

برخی کشور‌های همسایه روسیه از جمله گرجستان و لهستان از اتخاذ تدابیر امنیتی و رصد کامل اوضاع خبر داده‌اند.

وزیر خارجه آلمان نیز در توییتی نوشت که شهروندان آلمانی ساکن روسیه لازم است دستور‌های ایمنی و امنیتی را رعایت کنند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده