یکی از سازه‌های جدید دریایی وزارت دفاع به‌آب‌انداخته شد-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

یکی از سازه‌های جدید دریایی وزارت دفاع به‌آب‌انداخته شد

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: همکاران ما هم اکنون در جنوب کشور مشغول به آب اندازی یکی از سازه‌های دریایی ساخته شده توسط وزارت دفاع هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 04
کد خبر: ۱۹۲۷۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ منوچهر علیپور صبح امروز در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما گفت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ۴ گروه بن سازه سطحی، زیر سطحی، اثر سطحی و تندرو تشکیل شده است.

 

وی افزود: این سازمان وظیفه پشتیبانی از نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی دریایی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریابانی فراجا در عرصه دریا را دارد. البته با توجه به ظرفیت این سازمان، خدماتی در بخش خصوصی و در سطح ملی نیز ارائه می شود.

 

* تمام زیرسامانه‌های دنا بومی است

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به ناوشکن دنا که ساخت صنایع دریایی وزارت دفاع است، عنوان کرد: ناوشکن دنا که همراه با ناوگروه 86 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی کرد یک ناوشکن بومی است. این ناوشکن و تمام زیر سامانه های آن ایرانی است که با تولید این ناوشکن جوانان این مرز و بوم توانستند شعار ما می توانیم را به شعار ما توانسیتم تبدیل کنند.

 

* «دماوند ۲» به زودی به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود

علیپور با اشاره به ناوشکن دماوند ۲ گفت: این ناوشکن ۹۴ متر طول و یک هزار و ۳۰۰ تُن وزن دارد که ویژگی های خاص و پیشرفته‌ای در آن استفاده شده است که از جمله می توان به رهگیری و انهدام اهداف در سطح، زیر سطح و اهداف پروازی اشاره کرد. همان‌طور که دریادار ایرانی هم به آن اشاره کرد، این ناوشکن به زودی به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.

 

وی با بیان اینکه صنعت دریایی چرخ دنده ۱۰۰ صنعت دیگر را به صورت غیر مستقیم به حرکت در می آورد، گفت: وزارت دفاع به عنوان یک عضو شورای عالی صنایع دریایی در دو بخش اقتصاد ساحلی و دریایی مشغول به کار است و در این حوزه اقدامات فاخری در جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کرده است.

 

* به آب‌اندازی یکی از سازه‌های جدید دریایی در جنوب کشور

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در جنوب کشور، همکاران ما مشغول به آب اندازی یکی از سازه‌های دریایی ساخته شده توسط وزات دفاع هستند که ان‌شاءالله بعد از تست های لازم، خبر های خوبی به مردم خواهد رسید./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده