واکنش سازمان ملل به بمباران مناطق مسکونی سودان-راهبرد معاصر

واکنش سازمان ملل به بمباران مناطق مسکونی سودان

دبیرکل سازمان ملل بمباران مناطق مسکونی در شهر «امّ‌دُرمان» را محکوم کرد و از ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان خواست به این درگیری پایان دهند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۴۷۸

به گزارش راهبرد معاصر. جنگنده‌های ارتش سودان دیروز مواضع نیروهای واکنش سریع را در مناطق مختلف خارطوم بمباران کردند که بر اساس بیانیه وزارت بهداشت و درمان ایالت خارطوم، دست‌کم 22 شهروند در ام‌ّدُرمان (غرب پایتخت) جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

 

دبیرکل سازمان ملل صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن 22 شهروند سودانی در بمباران مناطق مسکونی شهر «امّ‌دُرمان» را محکوم کرد.

 

«آنتونیو گوترش » با وحشتناک خواندن خشونت گسترده در سودان اظهار داشت: شهروندان زیادی در جریان چنین اقداماتی به‌ویژه در اقلیم دارفور قربانی شده‌اند.

 

وی با ابراز نگرانی از درگیری‌های نظامی در ایالت‌های کردفان و نیل آبی تصریح کرد: طرف‌های درگیر اصلاً به قوانین انسانی توجهی ندارند و حقوق بشر در این مناطق به‌شدت در معرض خطر قرار دارد و این موضوع باعث نگرانی است.

 

دبیرکل سازمان ملل از ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان خواست به درگیری نظامی میان خود پایان دهند و ملزم باشند که برای همیشه آتش سلاح‌ها را خاموش کنند.

 

به‌نوشته روزنامه سودان تریبون، نیروهای واکنش سریع مناطق گسترده‌ای از پایتخت سودان را به تصرف خود در آورده‌اند و ارتش با سلاح‌های سنگین و جنگنده‌های خود مواضع آنان را در خارطوم، ام‌درمان و بحری هدف حملات خود قرار می‌دهد.

 

نیروهای واکنش سریع مدعی است در حمله دیروز جنگنده‌های ارتش به مناطق مسکونی در غرب ام‌درمان و محله دارالسلام بیش از 31 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شده‌اند.

 

در همین حال، سخنگوی ارتش با حضور در یک نشست مطبوعاتی گفت: ارتش به حملات خود علیه نیروهای واکنش سریع در خارطوم، ام‌درمان و بحری ادامه خواهد داد.

 

از 27 فروردین ماه گذشته که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شروع شده است افزون بر 3 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر قربانیان غیرنظامی هستند. دراین درگیری‌ها بیش از دو میلیون و 800 هزار سودانی آواره شده و میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده‌اند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار