درخواست برای آزادسازی فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز به عراق-راهبرد معاصر

درخواست برای آزادسازی فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز به عراق

چارچوب هماهنگی عراق از دولت این کشور خواست که آمریکا را وادار کند فورا طلب‌های ایران بابت صادرات گاز را آزاد سازد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۴۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، در بیانیه رسمی چارچوب هماهنگی نیرو‌های سیاسی شیعه که امروز (یکشنبه ۹ ژوئیه) منتشر شده آمده که موضوع برق و کاهش تأمین آن در شرایط دشوار جوی و گرمای شدید هوا فشار شدیدی را بر شهروندان وارد کرده است.

 

به گزارش میدل ایست، در این بیانیه آمده که چارچوب هماهنگی پس از بررسی و پیگیری این موضوع، از دولت عراق می‌خواهد که از طریق تماس وزارت خارجه با طرف آمریکایی، واشنگتن را به آزاد کردن فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز به عراق و خودداری از استفاده سیاسی از این پرونده که بر معیشت شهروندان عراقی تأثیر منفی دارد وادار سازد.

 

شب گذشته، احمد موسی، سخنگوی وزارت عراق، گفت که این وزارتخانه بدهی‌های خود به ایران بابت واردات گاز را به بانک تجارت عراق پرداخت کرده است.

 

وی اشاره کرد که مشکلاتی در رابطه با تحویل مبالغ به ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا وجود دارد و توافقی وجود دارد که کالا و نیاز‌های انسانی و واکسن به ایران تحویل داده شود.

 

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که اکنون تلاش می‌کنیم و با ایران برای حل این مسئله پس از کاهش گاز ایران ارتباط داریم و هماهنگی سطح بالایی نیز برای جبران این کمبود با وزارت نفت داریم.

 

وزارت برق عراق هفته گذشته از کاهش ۵ هزار مگاواتی تولید انرژی در پی کاهش واردات گاز ایران خبر داده بود.


پیشتر، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد در ادامه مداخلات خود در روابط اقتصادی ایران و عراق گفت ایران درمورد صادرات گاز به عراق اشتباه روسیه را تکرار نکند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده