درخواست امیرعبداللهیان از دستغیب درباره مولدسازی ساختمان‌های ایران در خارج کشور-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

درخواست امیرعبداللهیان از دستغیب درباره مولدسازی ساختمان‌های ایران در خارج کشور

وزیرامور خارجه در دیدار با در دیوان محاسبات کشور گفت: در موضوع مولدسازی ساختمان های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دنبال مصلحت و منافع کشور هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۸۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه با حضور در دیوان محاسبات کشور با سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی دیدار و گفت وگو کرد.

 

امیرعبداللهیان در این دیدار با قدردانی از اهتمام دیوان محاسبات برای حفظ بیت المال و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، آمادگی این وزارتخانه را برای اجرای سیاست ها و راهبردهای نظارتی دیوان محاسبات اعلام و تاکید کرد: یکی از موضوع های مهم و اساسی در وزارت امورخارجه توجه به بیت المال و حفاظت و صیانت هر چه بیشتر از آن در بخش های مختلف از جمله نمایندگی ها و سفارتخانه ها در خارج از کشور است.

 

وی از رئیس کل دیوان محاسبات کشور خواست که راهکارهای لازم را برای بهبود امور ارائه و در این زمینه نیز یک راهبرد مشخص تدوین شود.

 

وزیرامور خارجه در بخش دیگری از این گفت و گو تاکید کرد: در موضوع مولدسازی ساختمان های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دنبال مصلحت و منافع کشور هستیم و از دیوان محاسبات نیز می خواهیم برای گره گشایی بیشتر و حل مشکلات این وزارتخانه همراهی لازم را داشته باشد.

 

تاکید بر لزوم رعایت انضباط مالی و شفافیت در دستگاه های اجرایی

دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم رعایت انضباط مالی و شفافیت در دستگاه های اجرایی گفت: جلوگیری از بی انضباطی مالی از موضوعات مهمی است که دیوان محاسبات با جدیت در این مسیر گام برخواهد داشت.

 

وی افزود: دیوان محاسبات همواره به دنبال این است که در راستای گره گشایی از مشکلات و پیشبرد بهتر امور مسیرهایی را برای کمک به مسئولان اجرایی پیشنهاد دهد.

 

دستغیب همچنین خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات بر عملکرد تمام دستگاه ها رصد و نظارت کامل دارد و اگر عملکردی خارج از روال باشد به طور حتم ورود کرده و برخورد قانونی لازم را انجام می دهد.

 

امیرعبداللهیان: دیوان محاسبات برای گره‌گشایی و حل مشکلات این وزارتخانه همراهی لازم را داشته باشد
در دیدار وزیر امورخارجه با رئیس کل دیوان محاسبات بر انضباط مالی برای گره‌گشایی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی و لزوم صیانت هرچه بیشتر از بیت‌المال در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید شد.

 حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه با حضور در دیوان محاسبات کشور با سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه در این دیدار با قدردانی از اهتمام دیوان محاسبات برای حفظ بیت‌المال و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، آمادگی این وزارتخانه را برای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای نظارتی دیوان محاسبات اعلام و تأکید کرد: یکی از موضوع‌های مهم و اساسی در وزارت امورخارجه توجه به بیت المال و حفاظت و صیانت هر چه بیشتر از آن در بخش‌های مختلف از جمله نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌ها در خارج از کشور است.

وی از رئیس کل دیوان محاسبات کشور خواست که راهکارهای لازم را برای بهبود امور ارائه و در این زمینه نیز یک راهبرد مشخص تدوین شود.

وزیرامور خارجه در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: در موضوع مولدسازی ساختمان‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دنبال مصلحت و منافع کشور هستیم و از دیوان محاسبات نیز می‌خواهیم برای گره‌گشایی بیشتر و حل مشکلات این وزارتخانه همراهی لازم را داشته باشد.

دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم رعایت انضباط مالی و شفافیت در دستگاه های اجرایی گفت: جلوگیری از بی انضباطی مالی از موضوعات مهمی است که دیوان محاسبات با جدیت در این مسیر گام برخواهد داشت.

وی افزود: دیوان محاسبات همواره به دنبال این است که در راستای گره گشایی از مشکلات و پیشبرد بهتر امور مسیرهایی را برای کمک به مسئولان اجرایی پیشنهاد دهد.

دستغیب همچنین خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات بر عملکرد تمام دستگاه‌ها رصد و نظارت کامل دارد و اگر عملکردی خارج از روال باشد به طور حتم ورود کرده و برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده