نحوه ارائه پیشنهادات قانونی درباره لوایح برنامه 5ساله در حال ساماندهی است-راهبرد معاصر

نحوه ارائه پیشنهادات قانونی درباره لوایح برنامه 5ساله در حال ساماندهی است

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به ابهاماتی در بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره لوایح برنامه 5ساله کشور، گفت: این کمیسیون در تلاش است با اصلاح قانون، نحوه ارائه پیشنهادات قانونی در این خصوص را ساماندهی کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 09
کد خبر: ۱۹۸۶۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس، در تشریح نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی طرح اصلاح ماده 180 قانون آیین نامه داخلی مجلس، گفت: دو شوری شدن بررسی لوایح برنامه پنجساله کشور در جلسات گذشته این کمیسیون به تصویب رسیده بود و در این جلسه به بررسی جزئیات آن پرداخته شد.

 

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هدف از اصلاح این ماده، نظم بخشی به فرایند رسیدگی به لوایح برنامه پنجساله است، اظهار داشت: تا پیش از این و بر اساس قانون فعلی متن لوایح دارای ابهام در شیوه خوانش بوده و این موضوع سبب برداشت و تفسیرهای مختلفی از این قانون می‌شود.

 

وی افزود: اعضای کمیسیون در جریان رسیدگی به جزئیات این طرح، در حال بررسی موادی برای نحوه و ترتیب ارائه پیشنهادها در خصوص لایحه برنامه از سوی کمیسیون های تخصصی، نمایندگان و کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هستند تا از این طریق موضوع ارائه پیشنهادات ساماندهی شود.

 

محمودی در پایان با بیان اینکه جلسه هفته آینده کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس برای جمع بندی نهایی این طرح برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در جلسه هفته آینده کمیسیون مصوبه های کارگروه مربوطه بررسی می‌شود و و بار دیگر مصوبات کمیسیون مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا رأی نهایی داده و به صحن علنی ارجاع شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار