شبکه سازی نسل جدید معلمان-راهبرد معاصر

شبکه سازی نسل جدید معلمان

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت، متشکل از اجزا و ارکانی است که باهم در تعادل و تعامل هستند و به همین خاطر طراحی و معماری بهینه مناسبات درونی اجزای سیستم اهمیت دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۳۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ جمعی از فعالان تعلیم و تربیت، معلمان و اساتید دانشگاه با حضور در یک دورهمی تحت عنوان رویداد آموزشی چهارسوق تلاش کردند تا ضمن آشنایی با روش‌های تجربی تعلیم و تربیت یکدیگر، اقدام به شبکه سازی میان خود کنند.

مهدی نوید ادهم دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش و از فعالان نظام تعلیم و تربیت در این مراسم با اشاره به تأثیرگذاری دیدار‌های فعالان تعلیم و تربیت با یکدیگر گفت: این روز‌ها جمعیت زیادی از جوانان علاقه‌مند به نظام تعلیم و تربیت در کشور مشغول فعالیت هستند که این رویداد چهارسوق، چهره‌های دارای انگیزه و مهارت در حوزه تعلیم و تربیت را شناسایی و شبکه سازی می‌کند که این تبادل تجربیات و هم افزایی باعث ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت می‌شود. رویداد‌هایی نظیر چهارسوق با استقبال دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت روبرو شده است که نشان از موفقیت آن دارد.

محسن حاجی میرزایی وزیر سابق آموزش و پرورش هم در حاشیه این رویداد با بیان اینکه بیش از ۷۵ سال است که مسائل آموزش و پرورش روی میز بوده و برداشته نشده‌اند؛ گفت: معتقدم یکی از مهم‌ترین دلایل عدم پیشرفت ما در نوع نگاه ما به مساله است، معمولاً در ادبیات خود بین مساله و مشکل تمایزی قائل نمی‌شویم در حالی که این دو مفهوم مترادف نیستند. مشکل، نتیجه و پیامد مسائل و بروز عینی قابل مشاهده‌ای است که نیاز به دانش تخصصی ندارد.

حامی میرزایی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل پایداری مشکلات این است که کارکرد مشکلات، ما را به سمت مساله نبرده است.

قائم مقام نهضت سوادآموزی بیان کرد: اولین مساله، موضوع مأموریت در آموزش و پرورش است که دچار غفلت شدید نسبت به مأموریت هستیم. مأموریت باید سنجیده شدن موفقیت‌ها را بیان کند بین سیاست‌های اعلامی و اعمالی تفاوت‌های زیادی است مأموریت وقتی موضوعیت پیدا می‌کند که مبنای تصمیم گیری و تعیین اولویت‌ها باشد.

حاجی میرزایی افزود: اگر به مأموریت پاسخ درست ندهیم کیفیت ما مبهم می‌شود و امکان انسجام و تشخیص اولویت‌ها را نخواهیم داشت و در نتیجه یادگیری اتفاق نمی‌افتد.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: مأموریت شرط ضروری است، اما کافی نیست نظام تعلیم و تربیت، متشکل از اجزا و ارکانی است که باهم در تعادل و تعامل هستند و به همین خاطر طراحی و معماری بهینه مناسبات درونی اجزای سیستم اهمیت دارد.

استفاده از تجربیات آموزشی با برگزاری دورهمی فعالان تعلیم و تربیت

محمد آزین که یکی از فعالان عدالت آموزشی بوده و رئیس پانزدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق است در حاشیه این رویداد این گفت: این رویداد هرساله سعی کرده است فضای شبکه سازی و ارتباط بین فعالان را توسعه دهد و برنامه‌های کارآمدی را ارائه کند.

آزین با اشاره برپایی غرفه‌های تجربه محور در رویداد چهارسوق خاطر نشان کرد: امسال ۱۰ ارائه از فعالین نظام تعلیم و تربیت داریم و تجربه‌ها در این رویداد بیان می‌شود. همچنین پنل و نشستی درباره آزمون تیمز و پرلز و رابطه آن با سیاست گذاری آموزش و پرورش داریم.

وی افزود: امسال بجز فرصت‌های شبکه سازی و ارائه غرفه‌ها، ۳۰ مجموعه به صورت کوتاه، خود را برای مخاطبان معرفی می‌کنند تا شبکه سازی مؤثری بین مجموعه و افراد صورت بگیرد. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده