سفر مقام ارشد بلژیک به ایروان در بحبوحه تنش‌‌ با باکو-راهبرد معاصر

سفر مقام ارشد بلژیک به ایروان در بحبوحه تنش‌‌ با باکو

«حجا لحبیب» وزیر خارجه بلژیک که به ایروان سفر کرده، روز سه شنبه (امروز) با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۸۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، در شرایطی که مقام‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی هفته‌های اخیر بارها یکدیگر را به نقض آتش بس و اقدامات تحریک آمیز متهم کرده‌اند، وزیر خارجه بلژیک به ایروان سفر کرد.

 

منابع رسانه‌ای از ایروان پایتخت ارمنستان خبر دادند که «حجا لحبیب» وزیر خارجه بلژیک برای سفر رسمی به این کشور حوزه قفقاز سفر کرد.

 

به گزارش وبگاه ارمنستانی «آرمن پرس»، وزیر خارجه بلژیک با آرارات میرزویان همتای ارمنستانی خود دیدار دوجانبه ترتیب داد و دو طرف درباره روابط دوجانبه، موضعات منطقه و بین‌المللی رایزنی کردند.

 

این مقام ارشد اروپایی که پایتخت کشورش بروکسل مقر اتحادیه اروپا و همچنین ناتو است، در شرایطی به ایروان سفر کرده که تنش‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بالا گرفته و طی هفته‌هیا اخیر بارها هر دو طرف، دیگری را به نقض آتش بس و اقدامات تحریک آمیز مرزی متهم کرده است.

 

وزیر خارجه بلژیک در سفر به ایروان، به سراغ بنای یادبود قربانیان نسل کشی ارامنه و همچنین موزه نسل کشی ارامنه رفت و شاخه گلی به یاد قربانیان تقدیم کرد.

 

سفر مقام ارشد غربی به ایروان در بحبوحه تشدید تنش ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام شده و می‌توان آن را نشانه تلاش غرب برای ایفای نقش به منظور پایان دادن به اختلافات باکو و ایروان ارزیابی کرد.

 

آمریکا و اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر تلاش کرده با میزبانی از نشست سران و همچنین وزرای خارجه ارمنستان و جمهویر آذربایجان، دو طرف را برای حصول به معاهده صلح ترغیب کند؛ تحرکاتی که واکنش منفی روسیه را به دنبال داشته و مقام‌های این کشور را به هشدار درباره اهداف پنهان غرب برای حضور در منطقه قفقاز واداشته است./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده