بورل: بروکسل انتخابات در مناطق جدید روسیه را به‌رسمیت نمی‌شناسد-راهبرد معاصر

بورل: بروکسل انتخابات در مناطق جدید روسیه را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بروکسل برگزاری انتخابات در مناطق الحاق شده به روسیه را قبول ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۶۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در سرزمین‌های الحاق شده به روسیه را غیرقانونی خواند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بدون اشاره به نقش پررنگ غرب در تداوم بحران و جنگ در اوکراین، گفت که مسکو مسئول عواقب این اقدامات غیرقانونی خواهد بود!

در بیانیه بورل آمده است که اتحادیه اروپا قاطعانه برگزاری این انتخابات غیرقانونی در جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل و همچنین در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون را محکوم می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه مدعی شد که برگزاری چنین انتخاباتی نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل و نیز استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است و اتحادیه اروپا برگزاری این انتخابات و نتایج آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

«ویاچسلاو ولودین»، رئیس پارلمان روسیه امروز در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن و بروکسل نتوانستند برگزاری انتخابات در چهار منطقه اوکراین که اخیراً به روسیه پیوسته‌اند را مختل کنند. به گفته ولودین مشارکت بالای رأی دهندگان نشان دهنده تمایل ساکنان برای حضور در ساختار روسیه بود.

انتخابات پارلمانی در اکثر مناطق روسیه از ۸ تا ۱۰ سپتامبر یعنی طی سه روز برگزار شد. این رأی گیری برای انتخاب مقامات ارشد و اعضای دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان روسیه، برای ۴ کرسی خالی در حوزه‌های انتخابیه طراحی شده بود. این انتخابات همچنین در دونتسک و لوگانسک و همچنین در مناطق زاپوریژیا و خرسون برگزار شد.

در مهرماه سال گذشته، رئیس جمهور روسیه الحاق ۴ منطقه از جنوب و شرق اوکراین به این کشور را رسماً اعلام کرد. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده