تأمین امنیت مرزهای عراق وسوریه همزمان باافزایش تحرکات آمریکایی‌ها-راهبرد معاصر

تأمین امنیت مرزهای عراق وسوریه همزمان باافزایش تحرکات آمریکایی‌ها

همزمان با افزایش تحرکات نظامیان آمریکایی در مناطق مرزی میان سوریه و عراق، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از تأمین امنیت مناطق مرزی این کشور برای ممانعت از نفوذ عناصر تروریست خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 26
کد خبر: ۲۰۱۳۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد که تأمین امنیت مرزهای مشترک میان این کشور و سوریه به صورت گسترده‌ای مورد توجه فرماندهان امنیتی عراق قرار دارد.

 

وی در ادامه افزود: یک راهبرد فراگیر از سوی فرماندهی نیروهای مرزی بر اساس چارچوب‌های مختلف با هدف حمایت از پایگاه‌های مرزی و تقویت آنها در زمینه رصد و کمین گذاری اتخاذ شده است.

 

الخفاجی بیان کرد: بعد از تقویت نیروهای مرزی، نوبت نیروهای ارتش عراق می‌رسد. این نیروها توانمندی‌های زیادی در زمینه رصد و رویارویی با عناصر متجاوز با استفاده از دوربین‌ها و پهپادهای جمع آوری اطلاعات دارند. این تجهیزات باعث می‌شود هر گونه تلاشی برای نفوذ به خاک عراق به سختی صورت پذیرد.

 

وی تصریح کرد: شرایط مناطق مرزی میان عراق و سوریه بسیار بهتر از سال ۲۰۰۳ به بعد است. هرگونه تلاشی از سوی داعش یا دیگر گروهک‌های تروریستی برای نفوذ به مرزها با دیوار نیروهای امنیتی که توانمندی‌های جنگی گسترده‌ای دارند رو به رو خواهد شد.

 

گروه اصحاب الکهف عراق پیش از این اعلام کرده بود که دولت این کشور باید نسبت به افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق و اطراف این کشور هوشیار باشد.

 

این گروه اعلام کرد که نیروهای سرویس اطلاعات آمریکا، این روزها بیشتر از گذشته از حریم هوایی عراق استفاده می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، گروه اصحاب الکهف تاکید کرد که این اقدام با هدف انتقال نیرو و تجهیزات فنی از پایگاه الجهراء در کویت به پایگاه ویکتوری در فرودگاه بغداد صورت می‌گیرد.

 

این گروه عراقی اعلام کرد که مخصوصاً در دوره کنونی باید بیش از گذشته به نقشه‌های آمریکا در زمینه حمایت از رژیم موقت صهیونیستی و افزایش انتقال تجهیزات لوجستیکی از حریم هوایی این کشور توجه کرد.

 

«علی الفتلاوی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق پیش از این تاکید کرده بود که اقدامات مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک میان عراق و سوریه همچنان ادامه دارد و این کشور می‌کوشد منطقه مذکور را ناامن کرده و زمینه را برای ورود و خروج عناصر تروریستی داعش مهیا کند.

 

وی افزود: نیروهای آمریکا از طریق افزایش اقدامات مرزی خود به‌دنبال تحقق چند هدف از جمله قاچاق نفت سوریه و انتقال آن به سمت پایگاه‌هایشان در داخل خاک عراق هستند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده