ورود هیأت امنیتی عراق به پایگاه عین الاسد-راهبرد معاصر

ورود هیأت امنیتی عراق به پایگاه عین الاسد

در پی اخبار منتشر شده درباره تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در غرب عراق، صبح امروز، یک هیأت امنیتی عراقی وارد پایگاه نظامی «عین الاسد» شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 26
کد خبر: ۲۰۱۳۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، یک هیأت امنیتی به ریاست سرلشکر «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد کل ارتش عراق، امروز (شنبه، ۲۶ آگوست)، در رأس یک هیأت وارد پایگاه نظامی «عین الاسد» در غرب استان الانبار شد.

 

این در حالی است که طی چند روز اخیر اخبار متعددی درباره تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در غرب عراق و مرزهای مشترک با سوریه منتشر شده است.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، این هیأت به ریاست سرلشکر یارالله و با همراهی سرلشکر ستاد «قیس المحمداوی» معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق، صبح امروز از پایگاه نظامی عین‌الاسد بازدید کرد.

 

پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی شهرستان هیت واقع در غرب الانبار قرار دارد که همواره شاهد ترددهای مشکوک کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات و تسلیحات و خودروهای نظامی و تجهیزات لجستیکی است.

 

چند روز پیش نیز، احمد الجغیفی از رهبران ائتلاف سنی «الانبار الموحد» از برخی تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در مرزهای مشترک سوریه و عراق خبر داد و اعلام کرد که یک گروه از نیروهای آمریکایی در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب الانبار مستقر شده است.

 

پیش‌تر نیز یک منبع امنیتی به نقل از منابع حاضر در پایگاه هوایی عین الاسد عراق به رسانه‌ها گفته بود که آمریکایی‌ها قصد دارند نوار مرزی با سوریه را در غرب الانبار ببندند، ولی هنوز مشخص نیست که چه انگیزه‌ای در پشت این اقدام قرار دارد.

 

«عبدالله الجغیفی» دبیرکل حزب «احرار الفرات» در استان الانبار نیز چند ماه پیش از وقوع «فاجعه‌ای بزرگ» در این استان و خرید اراضی این استان از عشائر عراقی از سوی آمریکایی‌ها بدون هیچ ممانعتی برای گسترش عین‌الاسد خبر داده بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده