حمایت دادگاه فرانسه از ممنوعیت حجاب در مدارس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمایت دادگاه فرانسه از ممنوعیت حجاب در مدارس

دادگاه عالی فرانسه از طرح تبعیض آمیز دولت برای ممنوعیت پوشش حجاب مسلمانان در مدارس این کشور حمایت کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 07
کد خبر: ۲۰۳۱۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ دادگاه عالی اداری فرانسه روز پنجشنبه از اقدام دولت برای ممنوعیت پوشیدن حجاب توسط زنان مسلمان در مدارس حمایت کرد و شکایاتی را که علیه تبعیض مطرح شده رد کرد.

دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که پوشیدن عبا را در مدارس این کشور ممنوع می‌کند، زیرا قوانین مربوط به سکولاریسم در آموزش را زیر پا گذاشته است.

روسری برای مسلمانان قبلا به این دلیل که نشان دهنده وابستگی مذهبی است ممنوع شده بود.

انجمنی به نمایندگی از مسلمانان درخواستی را به شورای دولتی، بالاترین دادگاه فرانسه، برای شکایت از مقام‌های دولتی بخاطر صدور حکمی علیه ممنوعیت عبا تسلیم کرده است.

این انجمن گفت که این ممنوعیت تبعیض آمیز است و می‌تواند باعث ایجاد نفرت علیه مسلمانان و همچنین توهین نژادی شود.

اما شورای ایالتی پس از بررسی این پیشنهاد که توسط اقدام برای حقوق مسلمانان (ADM) ارائه شده بود این استدلال‌ها را رد کرد.

این بیانیه گفت که پوشیدن عبا "از منطق تاکید (عقیده) مذهبی پیروی می‌کند" و افزود که این تصمیم بر اساس قانون فرانسه به هیچ کس اجازه نمی‌دهد در مدارس نشانه‌های قابل مشاهده از هر گونه وابستگی مذهبی را بر تن کنند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده