دبیرکل شورای همکای خلیج فارس: از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دبیرکل شورای همکای خلیج فارس: از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آقای جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 21
کد خبر: ۲۰۵۰۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر اهمیت گسترش روابط ایران و کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، به سفر اخیر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس و ابتکار ارائه شده توسط ایران در این سفر اشاره کرد و گفت ما پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگو و همکاری را دادیم. وی گفت، امروز رهبران منطقه بیش از گفتگو به همکاری علاقه نشان می دهند، فلذا ابتکار پیشنهادی ایران مورد استقبال قرار گرفت.



امیرعبداللهیان تاکید کرد هرگونه اختلاف نظر در منطقه لازمست از طریق گفتگوهای سازنده دیپلماتیک مورد حل و فصل قرار گیرد.

 

آقای البدیوی نیز در این دیدار از روند رو به توسعه روابط میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال و اظهار خرسندی کرد و گفت منطقه خلیج فارس منطقه مهمی است و خوشبختانه در فضای جدید زمینه برای همکاری های هر‌چه بیشتر میان کشورهای منطقه وجود دارد.

 

البدیوی گفت، تنش در منطقه به ضرر همه طرفهای منطقه است و ما از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری ها در منطقه استقبال می کنیم.

 

وی افزود لازم است بر تلاش های خود برای افزایش گفتگوها و ارائه ابتکارات در مسیر تقویت همکاری های مشترک بیفزاییم.

 

در این دیدار برخی موضوعات مورد اهتمام منطقه‌ای در چارچوب ایجاد فضای سازنده توأم با افزایش همکاری ها متناسب با شرایط و نیازهای جدید منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 

امیرعبداللهیان از آقای البدیوی جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده