عملیات تل‌آویو برای ترور مسئول نیروی موشکی حزب‌الله-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

عملیات تل‌آویو برای ترور مسئول نیروی موشکی حزب‌الله

شبکه المیادین با انتشار یک مستند، جزئیات عملیات رژیم صهیونیستی برای هدف قراردادن مسؤول نیروی موشکی جنبش حزب‌الله در یکی از روزهای جنگ 33 روزه لبنان را فاش کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۷۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه لبنانی المیادین، جزئیات جدیدی از عملیات نظامی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر صور واقع در جنوب لبنان در دوران جنگ ۳۳ روزه لبنان و به طور مشخص در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۰۶ علیه شماری از مقامات جنبش حزب الله لبنان، بویژه مسؤول نیروی موشکی این جنبش فاش کرد.

 

بر اساس این گزارش، در این روز، دو بالگرد صهیونیستی از نوع «یاسور» در ۲۳ کیلومتری رأس الناقوره و در ساحل روبروی صور فرود آمدند و و مهندسان هوابرد از این این دو بالگرد خارج شدند تا کماندوهای نیروی دریایی را که پس از شکست ماموریت پیچیده علیه مسؤول نیروی موشکی حزب‌الله، به تدریج در حال نزدیک شدن به این دو بالگرد بودند، نجات دهند.

 

شبکه المیادین در ادامه با این مسؤول نیروی موشکی حزب‌الله نام مستعار «حاج عباس» که رژیم صهیونیستی قصد داشت وی را در این عملیات هدف قرار دهد، مصاحبه می‌کند و وی در خصوص اتفاقی که در پنجم آگوست ۲۰۰۶ برایش روی داد، توضیح می‌دهد و می‌گوید: « در ان روز پس از شلیک نخستین موشک به سمت الخضیرة و حومه تل آویو، در راستای اجرای معادله‌ "به سمت حیفا و فراتر از حیفا" که که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله آن را طرح کرده بود، به همراه دو دوستم "ابراهیم خلیل حماده" و"حاج نبیل" که با من در انجام این ماموریت شرکت داشتند به مکانی نیمه امن در مجتمع مسکونی الرز در صور عقب‌نشینی کردیم».

 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه (جنگ ژوئیه/ حرب تموز) تأکید کرد که اگر صهیونیست‌ها شهر بیروت را هدف قرار دهند، مقاومت لبنان شهر تل‌آویو را موشک باران خواهد کرد و امروز تهدیدات مقاومت فراگیرتر و بزرگ‌تر شده و دیگر منحصر به حیفا یا تل آویو نمی شود، بلکه تمامی اراضی اشغالی فلسطین را شامل می‌شود.

 

وی خطاب به صهیونیست گفت: اکنون دیگر معادله خویشتنداری پایان یافته است، معادله حیفا در مقابل بیروت نیز پایان یافته، شما جنگی نامحدود خواستید و ما اکنون وارد نبردی نامحدود شده ایم که به حیفا و فراتر از آن خواهد رسید.

 

حاج عباس در ادامه توضیح داد: «در آن روز من با دو دوستم پس از 72 ساعت تلاش مداوم، موفقیت شلیک موشک را جشن گرفتم. حدود ساعت 12 شب بود که بی اختیار خوابم برد اما حدود ساعت سه و نیم صبح با صدایی شبیه حرکت کلید در درب آپارتمان مسکونی که در آن پناه گرفته بودیم، بیدار شدم. بعد از اینکه فهمیدم چه اتفاقی افتاده ، متوجه شدم که نیروهای اسرائیلی در حال حمله به آپارتمان ما هستند، برای همین سعی کردم از بالکن بپرم. اما با دیدن حدود 15 سرباز اسرائیلی که در پایین مستقر شده بودند، غافلگیر شدم، بنابراین شروع به تیراندازی به سمت آنها کردم و حدود 7 یا 8 سرباز را از ناحیه سر یا شانه زخمی کردم».

 

وی در بخش دیگری از این مصاحبه می‌گوید که ۷۲ ساعت پیش از عملیات شلیک موشک به سوی الخضیره، با شهید«عماد مغنیه» از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه و بنیانگذار یگان نظامی حزب‌الله دیدار داشته است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار