جزئیات جدید از برگزاری جام‌جهانی ۲۰۳۰-راهبرد معاصر

جزئیات جدید از برگزاری جام‌جهانی ۲۰۳۰

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) جزئیات جدیدی از برگزاری جام‌جهانی ۲۰۳۰ که به میزبانی اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار خواهد شد را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ جام‌جهانی ۲۰۳۰ با تصمیم فیفا به صورت مشترک به میزبانی اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار خواهد شد. علاوه بر این قرار است به مناسبت صدسالگی جام‌جهانی، سه مسابقه این رقابت‌ها در آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برگزار شود تا این مسابقات در ۶ کشور و ۳ قاره برگزار شود. پس از تائید این میزبانی در هفته گذشته، حالا فیفا جزئیات اولیه مسابقات را اعلام کرده است.

بر اساس گزارش مارکا، قرار است سه مسابقه اول در سه کشور آمریکای جنوبی( پاراگوئه، اروگوئه و آرژانتین) در تاریخ ۸ یا ۹ ژوئن۲۰۳۰ (۱۹ یا ۲۰ خرداد ۱۴۰۹) برگزار شود.

مراسم افتتاحیه رسمی نیز در ۱۳ یا۱۴ ژوئن ۲۰۳۰ (۲۳ یا ۲۴ خرداد ۱۴۰۹) در استادیومی که هنوز تصمیم گیری نشده است، برگزار خواهد شد. سپس مسابقات بعدی از ۱۵ یا ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰(۲۵ یا ۲۶ خرداد ۱۴۰۹) آغاز خواهد شد.

فینال که احتمالا در سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه اختصاصی و تازه‌بازسازی‌شده رئال مادرید برگزار می‌شود نیز ظاهرا برای ۲۱ جولای ۲۰۳۰( ۳۰ تیر ۱۴۰۹) برنامه‌ریزی شده است؛ یعنی ۴۵ روز پس از بازی‌های افتتاحیه در آمریکای جنوبی؛ به این ترتیب، این طولانی‌ترین مسابقات جام‌جهانی در تاریخ خواهد بود./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده