پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور تجمع حامیان فلسطین را متفرق کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور تجمع حامیان فلسطین را متفرق کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان حامی فلسطین به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 13
کد خبر: ۲۰۸۱۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌ها می‌گویند پلیس فرانسه برای در هم شکستن تجمع هواداران فلسطین در پایتخت این کشور به استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش متوسل شده است.

 

به گزارش رویترز، فرانسه امروز اعلام کرد هرگونه تجمع حامیان فلسطین در این کشور ممنوع است. وزیر کشور فرانسه مدعی شده چنین تجمعاتی «احتمالا باعث ایجاد اخلال در نظم عمومی می‌شود».

 

با وجود این ممنوعیت، صد‌ها تظاهرکننده حامی فلسطین در گروه‌های جداگانه در پاریس تجمع کردند که پلیس تلاش کرد از ادغام آن‌ها جلوگیری کند. تظاهرکنندگان شعار «اسرائیل قاتل» و «مکرون همدست» سر دادند که اشاره به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در خصوص عملیات طوفان الاقصی دارد. وی روز یکشنبه حملات حماس را محکوم کرده و با رژیم صهیونیستی ابراز همبستگی کرده بود.

 

اوایل این هفته، حماس خواستار تظاهرات مردم برای حمایت از فلسطینیان شد. با این حال، تظاهرات هواداران فلسطین در کشور‌های اروپایی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مختلفی مواجه شده است که نگرانی‌ها در خصوص آزادی بیان را افزایش می‌دهد. در مقابل، هیچ محدودیت یا ممنوعیتی برای تظاهرات طرفداران رژیم صهیونیستی وجود ندارد و مقامات دولتی اروپایی فعالانه در راهپیمایی‌ها شرکت کرده و حمایت خود را به وضوح اعلام می‌کنند. آلمان برگزاری راهپیمایی هواداران فلسطین را مجاز ندانسته و هلند نیز گفته است تظاهرات در صورت برگزاری با مداخله مواجه خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده