کشته و زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی در حملات موشکی به «حانیتا»-راهبرد معاصر

کشته و زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی در حملات موشکی به «حانیتا»

جنبش حزب الله لبنان خبر داد که در جریان حملات موشکی به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا»، چندین اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز یکشنبه، با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا» خبر داد که به هلاکت نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، این حمله در پاسخ به کشته و زخمی شدن خبرنگاران در شهرک «علما الشعب» و غیر نظامیان در شهرک «شبعا» است و در جریان آن، نیرو‌های حزب الله، دو تانک متعلق به ارتش اشغالگر را منهدم کردند.

حزب الله با اشاره به اینکه در این حمله، دو تانک مرکاوا و یک نفربر منهدم شده است، خبر داد که در پی این حملات، چندین نفر از سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شدند. این حملات، با موشک هدایت‌شونده صورت گرفته است.

لحظاتی پیش، در ادامه عملیات نیرو‌های مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، چندین موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

در پی این حملات، آژیر‌های خطر در همه شهرک‌های صهیونیستی واقع در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمد. بیشتر این حملات به سمت الجلیل بوده است. چندین موشک نیز به شلومی و نهاریا در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرد.

این در حالی است که چند ساعت پیش، یک موشک از جنوب لبنان به سمت «حنیتا» شلیک شد. منابع صهیونیستی اذعان کردند که در پی این حمله، ۵ نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

پایگاه خبری عرب-۴۸، اما خبر داد که بیش از ۱۰ موشک از جنوب لبنان شلیک شده و در پی آن، الجلیل هدف قرار گرفته است. کما اینکه ۳۰ خماره نیز از این منطقه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

رادیو ارتش اسرائیل، اما خبر داد که از جنوب لبنان، بیش از ۳۰ موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک شده که برخی از موشک‌ها به داخل شهرک‌ها اصابت کرده است. در پی این حملات، مسئولان صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواستند که وارد پناهگاه‌ها شوند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار