مصر: نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مصر: نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه هستیم

رئیس جمهور مصر روز یکشنبه در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که واکنش اسرائیل، از مرز دفاع از خود گذشته و مصر نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۵۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز یکشنبه گفت که ۲۵۰۰ فلسطینی در جریان حملات اخیر در نوار غزه کشته شده اند.

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مطرح می‌کرد، هشدار داد: «تاخیر در حل موضوع فلسطین باعث ایجاد قربانیان بیشتری خواهد شد».

السیسی گفت: «واکنش اسرائیل از مرز دفاع از خود گذشته و نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه هستیم».

رئیس جمهور مصر به بلینکن گفت: «کاملا هدف قرار گرفتن غیرنظامیان را رد می‌کنیم».

این در حالی است که «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز، یک‌شنبه ۱۵ اکتبر اعلام کرد در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز متوالی، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، الکیله در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: ۱۵ مرکز درمانی در اثر بمباران آسیب دیدند، بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره ارائه خدمات را متوقف کردند؛ ۲۳ آمبولانس آسیب دیده و از کار بازماندند.

وزیر بهداشت فلسطین مجدداً از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرد تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، فوراً حمایت فوری کنند.

حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر به غزه همچنان ادامه دارد و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. وزارت بهداشت نوار غزه، صبح امروز، از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان آن هم به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته است که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار