تصمیم دولت برای تولید خودرو‌های برقی و تأمین ایستگاه‌های شارژ-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

تصمیم دولت برای تولید خودرو‌های برقی و تأمین ایستگاه‌های شارژ

بهادری‌جهرمی گفت: تولید خودرو‌های برقی و تأمین ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در دستورکار است و بخشی از آن به سرانجام رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۸۹۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن تسلیت حادثه زلزله در افغانستان اظهار داشت: ۲۳ تیم امدادی از سوی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان اعزام شده و ۴۵۰ تن کمک به این مناطق ارسال شده است.

 

وی با اشاره به تحولات فلسطین افزود: در ایام حمله غیرانسانی و وحشیانه رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی به غزه هستیم و تاریخ درباره وحشی‌گری این رژیم غاصب و سکوت و بعضا همراهی برخی سردمداران مدعی دفاع از حقوق بشر و ایجاد صلح در جهان قضاوت خواهد کرد و این دولت‌ها به نوعی همراه رژیم صهیونسیتی در این جنایات هستند. همچنین کلکسیونی از جنایات جنگی در این روز‌ها رخ می‌دهد و بعضا به ذهن نمی‌رسید اشخاصی در این دنیای مدرن باشند که آب، برق و غذا را روی ۲ میلیون شهروند قطع کنند.

 

سخنگوی دولت عنوان کرد: تصور نمی‌شد یک رژیمی بمب‌های فسفری را روی بیمارستان‌ها بریزد و متاسفانه جهان نه‌تنها شاهد این درنده‌خویی‌هاست بلکه سکوت هم می‌کند و پایه‌های نهاد‌های بین‌المللی را سست می‌کند. جنایات جنگی در این اتفاقات مشهود است و ایران از هیچ‌گونه تلاش دیپلماتیک و کمک انسان‌دوستانه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.

 

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون استفاده از منابع ارزی ۲ میلیارد دلاری برای تأمین مالی ساخت مسکن گفت: تامین مالی مسکن با مدیریت وزیر راه و همکاری بخش‌های اقتصادی دولت در حال انجام و پیگیری مستمر است و تمرکز ویژه‌ای بر آن وجود دارد. یکی از محور‌ها استفاده از منابع ارزی بوده که مقدمات آن فراهم شده و با همراهی مسئولان مربوطه در حال اقدام است البته تامین مالی مسکن فقط منحصر به این یک روش نیست.

 

وی درباره تکالیف بانک‌ها در حوزه تأمین مالی مسکن بیان کرد: گزارشات لازمه در جلسات به ستاد اقتصادی دولت و رئیس‌جمهور داده شده است. بانک مسکن و بانک ملت بهترین عملکرد را در این زمینه داشته‌اند و در گزارشات بعدی موارد عملکرد‌های مناسب و یا نامناسب را توضیح خواهیم داد.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون دستورات رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات حوزه خودرو تصریح کرد: یکی از محور‌های دستور رئیس‌جمهور کاهش خودرو‌های انباشت‌شده بود که هم‌اکنون به حد خوبی کاهش یافته و افزایش ظرفیت تولیدی ۵۰ درصدی نیز به خوبی محقق شده و البته ادامه خواهد داشت. در سال گذشته تولید چند خودرو متوقف شد تا ارتقای کیفیت داشته باشند و برخی خودرو‌های با کیفیت، افزایش تولید داشته است.

 

بهادری‌جهرمی بیان کرد: تولید خودرو‌های برقی و تأمین ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در دستورکار است و بخشی از آن به سرانجام رسیده است همچنین آیین‌نامه واردات خودرو به سرانجام رسیده و برخی رفت و برگشت‌ها نیاز داشت تا اصلاحات انجام شود که در حال پیگیری است. درباره عرضه خودرو مقرر شد که امکان ارائه خودرو خارج از سامانه و از طرق مختلف صورت نگیرد. هم‌اکنون نظارت مناسبی در حال انجام است و باید پیگیری شود. همچنین واگذاری خودروساز‌ها به بخش خصوصی نیز با حساسیت و جدیت دنبال می‌شود.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص کمک‌های ایران به مردم غزه عنوان کرد: با عملکرد وحشیانه رژیم صهیونیستی شاهد فاجعه انسانی در غزه هستیم و همه کشور‌های انسان‌دوست جهان باید تلاش کنند تا کمک‌های انسان‌دوستانه به دست مردم فلسطین برسد. ایران رایزنی‌های خود برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین انجام داده است. البته متأسفانه با محاصره غزه مانع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این منطقه شده است. کشور‌هایی که از این رژیم حمایت می‌کنند، در این جنایات شریک هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده