دستگیری صدها تن در آلمان و فرانسه به جرم حمایت از فلسطین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دستگیری صدها تن در آلمان و فرانسه به جرم حمایت از فلسطین

فرانسه و آلمان دو کشوری که برگزاری تظاهرات‌های حمایت از فلسطین را ممنوع کرده‌اند از ۷ اکتبر تا کنون به ترتیب ۴۳ و ۱۹۲ نفر را بابت شرکت در این تظاهرات‌ها دستگیر کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 20
کد خبر: ۲۰۹۳۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، فرانسه و آلمان دو کشوری که برگزاری تظاهرات‌های حمایت از فلسطین را ممنوع کرده‌اند از ۷ اکتبر تا کنون به ترتیب ۴۳ و ۱۹۲ نفر را بابت شرکت در این تظاهرات‌ها دستگیر کرده‌اند.

 

دولت‌های دو کشور مدعی شده‌اند هدف از این ممنوعیت‌ها جلوگیری از اخلال در نظم عمومی و جلوگیری از «یهودستیزی» است.

 

با وجود این، گروه‌های حامی فلسطین گفته‌اند احساس آنها این است که هر گونه حمایت علنی از فلسطین و یا ابراز همدردی با مردم غزه که هدف جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند ممنوع شده است.

 

بیش از ۳۵۰۰ نفر از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسانده‌اند. رژیم علاوه بر این، غزه را در محاصره کامل قرار داده و آب، غذا، برق و سوخت را به روی مردم این منطقه قطع کرده است.

 

در فرانسه، وزیر کشور هفته گذشته برگزاری هر گونه تظاهرات در حمایت از فلسطین را ممنوع کرد. از برگزاری ۷ تظاهرات در پاریس از ۷ اکتبر جلوگیری شده است. از ۱۲ اکتبر آنها ۴۳ نفر را دستگیر و ۸۲۷ مورد جریمه صادر کرده‌اند.

 

در آلمان، پلیس برلین دو درخواست گروه‌های فلسطینی برای تجمع را پذیرفته است. هر دوی این تظاهرات‌ها قرار شد که تظاهرات سکوت باشند.

 

اما به نوشته خبرگزاری رویترز، آلمان هم دست‌کم برای ۷ مورد تظاهرات در حمایت از فلسطین مجوز صادر نکرده است. در تظاهرات‌های آلمان دست‌کم ۱۹۰ نفر دستگیر شده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده