هشدار مسکو درباره عواقب فاجعه بار حمله زمینی به غزه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار مسکو درباره عواقب فاجعه بار حمله زمینی به غزه

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با بیان این که وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است، افزود هر گونه عملیات نظامی زمینی فقط آن را تشدید می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 26
کد خبر: ۲۱۰۴۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارات امروز پنجشنبه (۲۶ اکتبر، ۴ آبان) درباره حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه گفت وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است و می‌تواند با آغاز عملیات نظامی بدتر شود.

 

او همچنین با بیان این که پیشنهاد مطرح شده مسکو برای قطعنامه سازمان ملل درباره وضعیت غزه متوازن‌تر از نسخه آمریکا بود، گفت همه باید به آتش‌بس فراخوانده شوند نه فقط یک طرف. پسکوف اظهار داشت: تلاش برای توافق بر سر قطعنامه متوازن سازمان ملل درباره وضعیت در غزه باید ادامه یابد.

 

سخنگوی کرملین همچنین گفت درباره زمان سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه برای مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پسکوف پیش‌تر گفته بود برای مسکو مهم است موضع متوازن خود را در مورد بحران فلسطین اشغالی که طیف وسیعی از مواضع در جهان را به سمت خود معطوف کرده، حفظ کند.

 

شب گذشته، با اقدام کشورهای غربی به سردمداری آمریکا برای حمایت از جنایات رژیم موقت صهیونیستی علیه فلسطینیان، قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت برای نوار غزه بار دیگر تصویب نشد. «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل طی این نشست گفت: «متأسفیم که شورا نتوانست از یک فرصت دیگر برای رسیدگی به بحران خاورمیانه استفاده کند».

 

نبنزیا با بیان اینکه منافع محدود غرب در حمایت از تل‌آویو مانع از توقف بحران فاجعه‌بار در نوار غزه شد، توضیح داد: «آمریکا نمی‌خواهد قطعنامه‌های شورای امنیت تأثیری علیه اسرائیل بگذارد».

 

وی درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه حماس که آن هم چهارشنبه شب مورد بررسی قرار گرفت، گفت: «این پیش‌نویس قطعنامه نمی‌تواند به تصویب برسد، زیرا اعتبار شورا را به‌طور کامل از بین می‌برد. قطعنامه آمریکا به عنوان مجوزی از شورا برای ادامه حمله اسرائیل عمل می‌کند».

 

بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای بمباران‌های نوار غزه به شش هزار و ۵۴۶ نفر رسیده که از این تعداد، دو هزار و ۷۰۴ نفر کودک، ۱۵۸۴ نفر زن و ۳۶۴ نفر سالمند هستند. سخنگوی وزارت بهداشت در غزه پیش‌تر اعلام کرده بود در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی در این منطقه متوقف شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده