جزئیات توافق تبادل اسرا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جزئیات توافق تبادل اسرا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین لبنان بامداد شنبه به نقل از منابع خود، جزئیات توافق تبادل اسرا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی را فاش کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 28
کد خبر: ۲۱۰۶۱۹

به گزارش راهبرد معاصر. المیادین گفت که تشدید حمله اسرائیل به غزه پس از نزدیک شدن به زمان رسیدن به توافق برای تبادل اسرا میان القسام و رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 

براساس این توافق، رژیم صهیونیستی تمام زن‌ها و کودکان زیر ۱۸ سال اسیر در زندان‌های خود را در مقابل آزادی اتباع خارجی غیر نظامی که در اختیار گردان‌های القسام هستند، آزاد خواهد کرد.

 

براساس این گزارش، ۴۰ زن فلسطینی و ۱۰۰ کودک زیر ۱۸ سال در برابر ۱۰۰ تبعه خارجی غیر نظامی از سوی مقاومت آزاد خواهند شد.

 

این منابع به المیادین گفته‌اند که براساس این توافق اشغالگران صهیونیست آب نوار غزه و نیز گذرگاه رفح را برای ورود سوخت، تجهیزات سنگین برای آواربرداری باز خواهند کرد.

 

در روز‌های آتش‌بس همچنین پرواز جنگنده‌ها، بالگرد‌ها و پهپادی‌های اسرائیلی در آسمان غزه ممنوع خواهد بود.

 

اسرائیل برای یک روز متعهد به رعایت آتش‌بس خواهد بود و سپس گذرگاه رفح را برای مدت یک روز باز خواهد کرد که مقاومت با این مسأله مخالفت کرده است.

 

مناطق مختلف غزه از شب گذشته زیر آماج حملات بی‌امان نفوذی، توپخانه‌ای و دریایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و در جریان آن صد‌ها تن شهید و صد‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر در غزه، برق، تلفن همراه و اینترنت ساکنان غزه را قطع کرده تا جهانیان از کشتار دسته جمعی آن‌ها در این باریکه اطلاعی نداشته باشند./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده