پوتین: آمریکا مسئول تمام مشکلات در فلسطین، عراق، افغانستان و اوکراین است-راهبرد معاصر

پوتین: آمریکا مسئول تمام مشکلات در فلسطین، عراق، افغانستان و اوکراین است

ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه آمریکا و متحدانش ذینفعان اصلی بی‌ثباتی در جهان هستند، تاکید کرد: ایالات متحده مسئول تمام مشکلات در فلسطین، عراق، افغانستان و اوکراین است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۳ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 31
کد خبر: ۲۱۱۱۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ پوتین در سخنانی اظهار کرد: منفعت اصلی از بی‌ثباتی در جهان، نصیب آمریکا و متحدانش می‌شود و به همین دلیل آن‌ها به دنبال ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در نقاط مختلف جهان مانند اوکراین، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و جا‌های دیگر هستند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: آمریکا به هرج و مرج نیاز دارد بنابراین آن‌ها کسانی را که آماده توقف خونریزی در خاورمیانه هستند را بدنام می‌کنند و حتی سازمان ملل تحت آزار آمریکا قرار می‌گیرد.

وی افزود: قصد آمریکا و متحدانش از ایجاد این هرج و مرج جهانی، بازدارندگی و بی‌ثبات کردن رقبایشان از جمله روسیه در دوران پایان نظم جهانی تک‌قطبی است.

پوتین در ادامه با اشاره به طنز این واقعیت که واشنگتن و متحدانش از رژیمی در اوکراین حمایت می‌کنند که آشکارا نازی‌ها و همدستان آن‌ها را تمجید می‌کند، افزود: همان کسانی که حامی رژیم کی‌یف هستند، به‌طور همزمان از (رژیم) اسرائیل نیز حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد هستیم که مردم غزه هدف آتش کینه (رژیم) اسرائیل قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی به تصاویر کودکان خون آلود و کشته شده، رنج سالمندان و جان سپردن پزشکان نگاه می‌کنید، از خشم مشت‌هایتان به هم گره می‌زند، اما فقط بروز دادن احساسات کافی نیست.

پوتین با اشاره به تلاش‌های غرب برای بی‌ثبات کردن روسیه، گفت: موضع روسیه در قبال خاورمیانه هرگز منفعت طلبانه نبوده است، اما ایالات متحده سعی دارد از اوضاع خاورمیانه برای تفرقه سوء استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هیچ راهی برای کمک به فلسطینی‌ها وجود ندارد مگر با مبارزه با کسانی که پشت درگیری هستند، تاکید کرد: در حقیقت ما در اوکراین در حال جنگ با کسانی هستیم که پشت این درگیری‌ها هستند.

پوتین در پایان با تاکید دوباره بر اینکه هیچ چیز نمی‌تواند بمباران صد‌ها هزار شهروند بی‌گناه غزه را توجیه کند، افزود: کلید راه حل در ایجاد یک کشور فلسطینی تمام عیار نهفته است. / اسپوتنیک

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده