حذف مکاتبات کاغذی در مجلس-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

حذف مکاتبات کاغذی در مجلس

از ابتدای مهرماه تمامی مکاتبات مجلس الکترونیکی خواهد شد. از همین رو تمامی مکاتبات مجلس که تا به امروز با کاغذ صورت می پذیرفت حذف خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 03
کد خبر: ۲۱۲۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان های حامی محیط زیست مدت هاست که از طرق مختلف در پی اعمال فشار بر دستگاه های اداری و خصوصی جهت حذف کاغذ بر آمده اند. امری که تا به امروز کج دار و مریض تداوم پیدا کرده و متاسفانه منجر به قطع بیش از پیش درخت ها و نابودی جنگل ها شده است.

 

دو هفته پیش منابع محیط زیستی در اعلام خطری از نابودی نیمی از جنگل های هیرکانی شمال کشور سخن به میان آوردند. مصرف روزافزون کاغذ در کشور تخریب جنگل‌ها، فرسایش خاک، آلودگی هوا و هزاران اثر مخرب بر محیط زیست دارد. اگر همه افراد جامعه به ویژه کارکنان ادارات و سازمان‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان و کسانی که بیشتر با کاغذ در ارتباط هستند هر کدام به سهم خود در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کنند هر سال بیش از میلیون‌ها تن در مصرف کاغذ صرفه‌جویی می‌شود و این یعنی نجات دادن میلیون‌ها درخت.

 

اکنون مجلس در اقدامی قابل تامل اعلام کرده که مکاتبات کاغذی را در این ارگان از ابتدای مهرماه ممنوع خواهد کرد. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با فارس، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: بر اساس این طرح که از مهر ماه به صورت دائم اجرایی می‌شود، طرح، لوایح و دیگر مکاتبات از جمله گزارشات و نامه‌ها و امثال آن که برای چاپ آنها حجم زیادی کاغذ لازم است دیگر چاپ نخواهد شد و به صورت الکترونیکی در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: همچنین در این طرح مردم نیز نامه‌های خود را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی به نمایندگان ارسال می‌کنند و دیگر نیازی به نوشتن نامه به صورت سنتی آن وجود ندارد و این کار به این شکل انجام نخواهد شد.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی و سایت خانه ملت به صورت شفاف و مستقیم در جریان جزئیات کار نمایندگان از طریق صفحه هر نماینده قرار گیرند و فیلم‌ها و صوت‌ها، نطق‌ها و برنامه‌ها و غیره نمایندگان در سایت مذکور وجود دارد و مردم می‌توانند به صورت شفاف و روشن در جریان کار نماینده خود قرار گیرند.

 

ابوترابی خاطرنشان کرد: این طرح مدت دو ماه است که به صورت آزمایشی در مجلس اجرا می‌شود و از مهر ماه اجرای آن دایمی خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح مجلس ایران در رده چند پارلمان برتر جهان در استفاده از فضای مجازی و بهره‌گیری از این فضا در اجرای کارهای خود قرار دارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده