جدیدترین فیلم حاتمی کیا کلید خورد-راهبرد معاصر

جدیدترین فیلم حاتمی کیا کلید خورد

روند فیلمبرداری آخرین ساخته ی ابراهیم حاتمی تحت نام خروج در استان کهگیلویه و بویر احمد کلید خورد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
کد خبر: ۲۱۳۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیلم سینمایی "به وقت شام"، آخرین اثری سینمایی بود که با کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به روی پرده ی  سینما رفت، اثری که با استقبال وسیعی در سطح جامعه مواجه شد و حواشی را نیز با خود به همراه داشت. این فیلم موفق به دریافت ۳ سیمرغ بلورین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

 

حاتمی کیا در پاسخ به برخی حواشی پیرامون فیلمش در نشست خبری فیلم سینمایی «به وقت شام» اظهار داشته بود که «فیلم «به وقت شام» فیلمی است که یک سرباز ساخته، من خودم را سرباز این نظام می‌دانم و همچنان دلم می‌تپد برای بچه‌هایی که جهاد می‌کنند. سوالاتی که خواهد شد فنی است ولی من را یک سرباز بدانید که همانند همان عملیات دوست داشتم با آن بچه‌ها باشم و اسمم را هم در تیتراژ اولین فیلمم نزدم و دوست داشتم مانند آن ها گمنام می‌ماندم که نشد و 31 سال است که ماندیم.»

 

کارگردان فیلم «به وقت شام» پس از دریافت سیمرغ بهترین کارگردان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز گفته بود که من فیلمساز وابسته‌ام. فیلمساز این نظامم. وی با ‌اشاره به افرادی که با اطلاق واژه‌هایی چون ارگانی به فیلم «به وقت شام» حمله می‌کنند، اظهار کرد: من افتخار می‌کنم که فیلمی درباره مدافعان حرم ساختم. من افتخار می‌کنم که برای ساختن این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. افتخار می‌کنم به بچه‌های سپاه، بچه‌هایی که زحمت می‌کشند و امثال بنده را رشد دادند؛ من بابت کارهایی که کردم شرمنده نیستم.

 

حال و پس از گذشت دو سال از ساخت به وقت شام، این کارگردان ارزشی روند فیلمبرداری اثر جدیدش تحت عنوان "خروج" را کلید زده است.

 

جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا پس از طی مراحل پیش تولید، امروز با حضور عوامل در گچساران جلوی دوربین رفت.

 

«خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است.

 

عوامل فیلم سینمایی «خروج» عبارتند از:

 

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا، تهیه کننده: حبیب والی نژاد، مجری طرح و مدیر تولید: عبدالله شهباززاده، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علیرضا صالحی، مدیر فیلمبرداری: آیین ایرانی، صداگذار: علیرضا علویان، چهره پرداز: مهرداد میرکیانی، تدوین: عماد خدابخش، جلوه های ویژه میدانی: رضا ترکمان، جلوه های ویژه بصری: محمد برادران، طراح لباس: مارال جیرانی، طراح صحنه: مجید علی اسلام، منشی صحنه: آرزو قربانی.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده