اعلام آخرین جزئیات از بیمه تکافل-راهبرد معاصر

اعلام آخرین جزئیات از بیمه تکافل

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تاکنون ۹ شرکت بیمه تکافل را شروع کرده‌اند و این روند ادامه دارد تا به نقطه‌ای برسیم که شرکت‌های مخصوص تکافل را داشته باشیم.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 03
کد خبر: ۲۱۶۶۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تکافل یک رشته بیمه‌ای جدید و یا موضوع تازه ای نیست. تکافل نوعی از بیمه است یعنی یک سازوکار بیمه‌ای متفاوت از بیمه‌های رایج محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تکافل از ریشه کفالت یعنی به عبارتی تضامین گروهی می‌آید به شکل ساده‌تر یعنی یک گروهی کنار هم جمع و مبلغی را داخل صندوقی واریز می‌کنند این گروه بیمه گر و هم بیمه گذار هستند و در هنگام بروز یک خطر تمام گروه به کمک فرد خواهند آمد و هزینه‌های فرد پرداخت می‌شود در تکافل به شکل تضامنی گروه به یکدیگر تضمین دادند تا هنگام بروز مشکل به کمک هم آیند و این امکان فراهم بوده تا پولی که در صندوق جمع شده است سرمایه‌گذاری شود.

مشعلچی مطرح کرد: در کشور‌های دنیا تکافل رایج است، اما در کشور‌های اسلامی به سبب عقودی که بسته می‌شود تکافل رواج بیشتری پیدا کرده است.

او افزود: تاکنون ۹ شرکت تکافل را شروع کردند و این روند ادامه دارد تا به نقطه‌ای برسیم که شرکت‌های مخصوص تکافل را داشته باشیم اکنون شرکت‌های جنرال ما علاوه بر اقدامات دیگر تکافل را هم انجام می‌دهند.

مشعلچی عنوان کرد: در برخی از کشور‌ها مانند مالزی حدود بیست سال طول کشید تا تکافل جریان پیدا کند در کشور ما نیز تکافل عمر حدود ۲ ساله دارد به امیدخدا این هم توسعه پیدا خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار