بیش از ۱۰۰۰ معلم عشایری جدید در سال جاری جذب آموزش و پرورش می‌شوند-راهبرد معاصر

بیش از ۱۰۰۰ معلم عشایری جدید در سال جاری جذب آموزش و پرورش می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بالغ بر یک هزار معلم جدید امسال به مجموعه آموزش و پرورش عشایر کشور اضافه خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 06
کد خبر: ۲۱۷۱۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ معصومه نجفی پازوکی شامگاه سه‌شنبه ضمن سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جامع وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه به مناطق کم‌تر توسعه یافته و در رأس آن‌ها مناطق عشایری است و در این مسیر اختصاص نیروی انسانی ویژه مدارس عشایری از ۲ مسیر دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ به صورت جدی پیگیری شد و در این راستا بالغ بر یک هزار معلم جدید امسال به مجموعه آموزش و پرورش عشایر کشور اضافه خواهند شد.

وی با اظهار اینکه بالغ بر ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری کشور تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: ۵۰ هزار کلاس چندپایه در سطح کشور وجود دارد و دانش آموزان در این مدارس خدمات آموزشی و تربیتی را بر اساس الگو‌های نوین تعلیم و تربیت دریافت می‌کنند. البته کیفیت بخشی آموزشی تربیتی در سطح این مدارس به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی فضای آموزشی و تربیتی به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور و در رأس آن معاونت ابتدایی قرار دارد، ادامه دارد: توجه به استخدام اختصاصی معلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در مناطق عشایری، ساماندهی و متمرکز ساختن فضا‌های آموزشی عشایری و توانمندسازی نیرو‌های عشایری از جمله برنامه‌های معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این حوزه است.

نجفی پازوکی با اشاره به برنامه‌های گسترده مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، توضیح داد: در این مرحله و در قالب طرح شهید «محمودوند» معاونت‌های ابتدایی سراسر کشور در مرحله شناسایی دانش آموزان ابتدایی هستند تا در فاز‌های بعدی طرح ضمن شناسایی عوامل بازماندگی از تحصیل این دانش آموزان برای هر کدام از این عوامل مسیر جذب دانش آموزان تعریف شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی نیروی انسانی در مناطق کم‌تر توسعه یافته گفت: اختصاص سهمیه‌های ویژه استخدامی برای مناطق عشایری و همچنین اجرای برنامه‌هایی برای نگه داشت نیروی انسانی در مناطق عشایری از جمله مهمترین برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی در این حوزه عملکردی است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده