مدارس اردکان و میبد به علت آلودگی هوا غیرحضوری شد-راهبرد معاصر

مدارس اردکان و میبد به علت آلودگی هوا غیرحضوری شد

در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا استان یزد مصوب شد: به علت آلودگی هوا مراکز پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی شهر‌های اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد این شهرستان و شهر‌های میبد و بفروئیه روز چهارشنبه به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 05
کد خبر: ۲۱۷۰۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس پیش بینی پایداری جوی و صدور هشدار سطح زرد توسط اداره کل هواشناسی، به استناد آیین نامه اجرایی تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک چهارمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا سه شنبه شب با حضور اعضا در محل فرمانداری اردکان تشکیل شد.

در این کارگروه پس از ارائه توضیحات توسط ادارات تخصصی و براساس شاخص‌های کیفی هوای ثبت شده توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و پیش بینی استمرار پایداری و بالا بودن شاخص کیفی هوا برای چهارشنبه برای شهر‌های اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد و شهر‌های میبد و بفروئیه مصوبات وفق مقررات قانونی اتخاذ شد.

اطلاع رسانی وضعیت کیفی هوا بر اساس اطلاعیه‌های کارگروه، جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به ایجاد آلودگی هوا، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، فعالیت آموزشی مراکز پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی آموزشی به صورت غیرحضوری و مجازی توسط آموزش و پرورش شهرستان از مصوبات این کارگروه بود.

اعمال قانون با وسایل نقلیه با دود قابل رویت، منع تردد کامیون‌ها و برخورد با کلیه خودرو‌های شخصی عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان، جلوگیری از تمام فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های در پایانه‌ها و ترمینال‌های مسافربری و نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات توسط شهرداری‌های مربوطه از دیگر مصوبات بود.

همچنین استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه‌های مربوطه شهر‌های مورد اشاره، تعطیلی مهدکودک‌ها از طریق ادارات بهزیستی شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

در این کارگروه هماهنگی برای تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در ایجاد و تشدید آلودگی توسط حفاظت محیط زیست، فرمانداری، شهرداری با هماهنگی مقام قضایی شهرستان، ارائه توصیه‌های خود مراقبتی به گروه‌های حساس، زنان باردار و استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی (اورژانس) و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مطرح شد.

اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی (اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی) در محیط‌های باز توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان از دیگر مصوبات این نشست بود.

اجرای صحیح این محدودیت‌ها کمک شایانی جهت کنترل آلایندگی‌ها می‌کند و در صورت پیش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

اردکان در ۶۰ کیلومتری و میبد در ۵۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده