ناامنی صهیونیست‌ها، پیامد جنگ‌افروزی در غزه-راهبرد معاصر
گزارش «الخلیج آنلاین»؛

ناامنی صهیونیست‌ها، پیامد جنگ‌افروزی در غزه

احساس امنیت و ثبات صهیونیست‌های سراسر جهان از هفتم اکتبر کاهش یافته است و با ادامه تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر قدس به غزه، جوامع صهیونیستی اروپا، آمریکا و سایر نقاط جهان خود را با چالش طرد و نفرت مواجه می‌بینند.
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 10 December 2023

ناامنی صهیونیست‌ها، پیامد جنگ‌افروزی در غزه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در هفته‌های گذشته روزنامه‌های اسرائیلی گزارش کردند، افزایش اضطراب و نگرانی جوامع یهودی اروپا، آمریکا و سایر نقاط جهان و تغییر نگرش به هویت یهودی با توجه به تغییر عمده در افکار عمومی غرب و تعارض آن با سیاست‌های اسرائیل باعث نگرانی شده و میزان ابراز همدردی ها با مردم فلسطین بیش از هر زمان دیگری است.


تجاوز مستمر به غزه این نگرانی را ایجاد می کند یهودیان، حتی آنها که مخالف صهیونیسم جهانی هستند، در برابر طرد یا امواج خروشان نفرت دچار آسیب شوند؛ این همان چیزی است که برخی دولت ها را بر آن داشت اقداماتی برای جلوگیری از این روند انجام دهند.

تا 18 اکتبر گذشته پلیس بریتانیا بیش از 218 مورد تعرض علیه یهودیان ثبت کرده بود. در فرانسه نیز تقریباً 440 هزار یهودی زندگی می کنند که در معرض تهدید قرار دارند


نگرانی ها و اقدامات

خیابان های غرب و آمریکا از خشم مردم اشباع شده است که به طور فزاینده ای احساس می کنند دولت ها در حال فریبشان هستند. از آغاز تجاوز  به نوار غزه، انتشار صحنه های کشتار و قتل عام کودکان و زنان به وسیله اشغالگران خشم بسیاری از مردم را برانگیخته است و قتل عام غزه را با هولوکاست مقایسه می کنند.


در هفته‌های گذشته مواردی از حس نفرت و طرد جوامع یهودی در فرانسه، بریتانیا و آلمان رخ داده و طبق برخی گزارش ها، در ابتدای نوامبر سال جاری بیش از 2 هزار و 600 مورد تعرض علیه یهودیان از هفتم اکتبر رصد شده است.


تا 18 اکتبر گذشته پلیس بریتانیا بیش از 218 مورد تعرض علیه یهودیان ثبت کرده بود. در فرانسه نیز تقریباً 440 هزار یهودی زندگی می کنند که در معرض تهدید قرار دارند. این ها در حالی است که در ایالات متحده بحث درباره پیامدهای جنگ در غزه پیرامون امنیت یهودیان و مسلمانان به طور یکسان مطرح است.


دانمارک دوم دسامبر از آماده باش ارتش برای حفاظت از اماکن یهودی و اسرائیلی در کپنهاگ، پایتخت این کشور خبر داد. پیتر هاملگارد، وزیر دفاع دانمارک از ترس اینکه در نتیجه تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه مورد انتقاد قرار گیرد، گفت: درگیری در خاورمیانه به افزایش غیرقابل قبول یهودی ستیزی و ناامنی میان یهودیان دانمارک منجر شده است.


به تازگی دو مدرسه یهودی در کانادا هدف تیراندازی قرار گرفتند، در حالی که یئیر شلاک، رئیس جامعه یهودیان مونترال گفت: این روزها برای یهودیان سراسر جهان زندگی سخت است. ما به شدت درگیر بررسی شکایت های دانش آموزان و والدین اروپایی هستیم و کانادا جزو مناطق مورد آزار و اذیت یهودیان در اعتراض به جنگ اسرائیل در غزه قرار دارد.


افزایش شکایت ها

هر زمان رژیم اشغالگر تجاوزات خود را به غزه افزایش می‌دهد، ترس یهودیان اروپا افزایش می‌یابد و این را روزنامه‌های اسرائیلی طبق گزارش شهروندان یهودی در چندین کشور اروپایی تأیید می‌کنند.


تعدادی از روزنامه‌های عبری زبان گزارش کردند، جنگ غزه اسرائیلی‌های سراسر جهان را آزار می‌دهد و این در حالی است که این جنگ باعث کاهش مشروعیت بین‌المللی و افزایش فشارها بر اسرائیل برای توقف آن ‌شده است.


روزنامه اسرائیلی مارکر می نویسد، برخی یهودیان اروپا نام های کاربری خود را در برنامه  Uberتغییر می دهند و برخی از آنها از نصب پلاک محبوب یهودیان بر گردنشان می ترسند. برخی ها نمادهای مذهبی اسرائیلی ها را پنهان می کنند و حتی می ترسند به دلیل جنگ غزه به زبان عبری صحبت کنند.


دکلا کوهن، یهودی ساکن لندن می‌گوید: از زمانی که به اینجا نقل مکان کردم، نخستین بار است از خودم می‌پرسم اینجا چه کار می‌کنم؟ حس تعلق خاطر و امنیت ما در لندن متزلزل شده است.

هر زمان رژیم اشغالگر تجاوزات خود را به غزه افزایش می‌دهد، ترس یهودیان اروپا افزایش می‌یابد


طبق گزارش روزنامه هاآرتص، یهودیان آمریکایی معتقدند اسرائیل به موقعیتی که در گذشته داشت، بازگشته است؛ زیرا همچون کودکی وابسته به دیگران تلقی می شود و رهبران یهودی نسبت به آینده اسرائیل پس از جنگ ابراز خوش بینی نمی کنند.


هزاران نفر از اعضای جوامع یهودی که در تظاهرات ایالات متحده شرکت کردند، در هفته های گذشته سرکوب و صدها نفر دستگیر شدند، آنها ادامه کشتار در غزه به نام یهودیان را محکوم کردند.


حسام شاکر، تحلیلگر مسائل اروپا و بین الملل گفت، از آغاز تجاوز به غزه در چندین کشور صحبت از هدف قرار دادن منافع جامعه یهودی مطرح بوده است، اما واقعیت های مشاهده شده با انتظارات مطابقت ندارد. نزدیک به دو ماه است از افزایش شاخص‌های یهودی ستیزی صحبت می‌شود.


همبستگی با مردم فلسطین

به نظر می آید همبستگی با فلسطین و مطالبه آزادی آنجا طبق بسیاری از گزارش های غربی و اروپایی، در چارچوب اقدامات ضدیهودی طبقه بندی شده است و موج همبستگی با فلسطین وجود دارد که البته یهودیان را نیز شامل می شود.


شاکر عنوان کرد: آنچه عجیب است، اینکه بسیاری از گروه های یهودی علیه تجاوز به نوار غزه فعال و خواهان آزادی و عدالت برای فلسطینیان هستند و حتی پرچم فلسطین را در آمریکا و کشورهای اروپایی برافراشته می کنند.

 
از ابتدای جنگ در نوار غزه هشدارها مبنی بر تهدید تأسیسات یهودیان افزایش یافته است و بسیاری از کشورهای غربی از استقرار نیروهای امنیتی در اطراف تأسیسات یهودی خبر داده اند. 

 

ارسال نظر
پربیننده ترین اخبار
روح‌الله مدبر، تحلیلگر مسائل روسیه در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد: / ۱ روز پیش

ابعاد مشارکت روسیه و چین/فضای باز همکاری ایران