اشک تمساح بلینکن برای شهادت خبرنگار جوان فلسطینی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اشک تمساح بلینکن برای شهادت خبرنگار جوان فلسطینی

وزیرخارجه آمریکا که خود را برای شهادت خانواده خبرنگار فلسطینی ناراحت نشان می‌داد با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 08
کد خبر: ۲۲۲۴۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، عصر روز یکشنبه در خصوص بمباران خودروی پسر وائل الدحدوح، روزنامه نگار فلسطینی که پیش از این همسر و فرزندان دیگرش را در بمباران از دست داده بود گفت که او با یک درد غیرقابل تصور روبروست.

 

براساس گزارش القدس العربی، بلینکن افزود: من برای این فاجعه غیرقابل تصور بسیار متاسفم. من یک پدر هستم و وحشتی را که وائل الدحدوح نه یک بار بلکه دو بار با آن روبرو شد را درک می‌کنم. این یک درد غیر قابل تصور است.

 

اما در مقابل کاربران شبکه‌های اجتماعی که بلینکن را می‌شناسند و می‌دانند این آمریکا بود که بار‌ها از وتو سواستفاده کرده و مانع از برقراری آتش‌بس در غزه شده است واکنش تندی را نسبت به این اظهارات داشتند.

 

سنا سعید فعال در ایکس (توییتر سابق) نوشت: برای چه چیزی عذرخواهی می‌کند؟ خون خاندان الدحدوح و هر فلسطینی آغشته به دست بلینکن است. شخصیتی احمق که به خاطر نقشش در نسل‌کشی فلسطینیان، جز انزجار و شرم، شایسته چیزی نیست.

 

یکی از فعالان به نام شامی در توضیح کلیپی از سخنان بلینکن نوشت: این مرد در حالی که به چشمان ما نگاه می‌کند دروغ می‌گوید. حقوق بین الملل، انسانیت، آزادی بیان، همه این‌ها شعار‌های دروغی هستند که غرب بخاطر آن غره می‌شود. اما آنچه امروز در غزه می‌بینیم همه‌ی دروغ‌های آن‌ها را برملا می‌کند و حقیقت کثیفشان را نشان می‌دهد. جنایتکار چگونه پشیمان می‌شود وقتی از قتل حمایت می‌کند! خدا ما را بس است و او بهترین پشتیبان است.

 

یکی دیگر از کاربران ایکس گفت: اول می‌کشند و سپس در تشییع جنازه او راه می‌روند. در ادامه کاربران بلینکن را بازیگر منزجر کننده و بلینکن قصاب توصیف کردند. اکثر کاربران موافق بودند که اظهارات بلینکن اوج ریاکاری و نمونه‌ای از اشک تمساح است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده