بازگشت تحریم‌های نفتی علیه کاراکاس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بازگشت تحریم‌های نفتی علیه کاراکاس

آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد با عقب‌نشینی از تصمیم قبلی خود اجرای تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را از سر بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 30
کد خبر: ۲۲۶۰۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایالات متحده آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد با عقب‌نشینی از تصمیم قبلی خود اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا از جمله تحریم‌های نفتی را از سر بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بهانه این تصمیم را اقدام دادگاه عالی ونزوئلا در رد صلاحیت یکی از معارضان غربگرای این کشور برای نامزدی ریاست‌جمهوری اعلام کرده است.

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا حدود سه ماه پیش اکثر تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا را رفع کرده بود. واشنگتن به دولت رئیس‌جمهور «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا هشدار داده در صورتی که ممنوعیت‌ها برای نامزد‌های معارض را رفع نکند سایر تحریم‌ها را نیز بازخواهد گرداند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با رسانه‌های این کشور تأیید کرد وزارت خزانه‌داری صدور معافیت‌هایی که به طرف‌ها اجازه انجام مبادلات با بخش معدن ونزوئلا می‌داد را متوقف کرده است. این سخنگو تهدید کرده بود چنانچه دولت مادورو اجازه مشارکت معارضان در انتخابات ونزوئلا را ندهد معافیت‌های مربوط به تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اکنون در بیانیه‌ای اعلام کرده معافیت‌های مربوط به بخش نفت و گاز را از آوریل سال جاری میلادی تمدید نخواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «اقدامات نیکلاس مادورو و نمایندگان او در ونزوئلا از جمله دستگیری اعضای مخالفان دموکرات و جلوگیری از رقابت نامزد‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری با توافق‌های امضا شده در باربادوس در اکتبر گذشته توسط نمایندگان مادورو ناهمخوان است.»

در این بیانیه تصریح شده دولت آمریکا در راستای توافقنامه باربادوس یک مجوز عمومی برای معاف کردن بخش نفت و گاز ونزوئلا از تحریم‌ها صادر کرده بود. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده