احتمال آزمایش هسته‌ای جدید کره‌شمالی در آینده نزدیک-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

احتمال آزمایش هسته‌ای جدید کره‌شمالی در آینده نزدیک

سفیر روسیه در پیونگ یانگ گفت که کره شمالی ممکن است در بحبوحه اقدامات «تحریک آمیز» آمریکا در منطقه آزمایش هسته‌ای جدیدی انجام دهد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 07
کد خبر: ۲۲۷۲۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، الکساندر ماتسگورا در مصاحبه با تاس اظهار داشت که اگر کره جنوبی و ایالات متحده به گسترش بازدارندگی هسته‌ای خود ادامه دهند، احتمالاً هفتمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی توسط پیونگ یانگ انجام می‌شود. وی همچنین گفت که زیردریایی‌های آمریکایی که وارد بنادر کره جنوبی می‌شوند و بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا که بر فراز شبه جزیره کره پرواز می‌کنند ممکن است بر پیونگ یانگ برای انجام آزمایش هسته‌ای «به نفع تقویت بیشتر قابلیت دفاعی خود» تأثیر بگذارند.

 

سفیر روسیه تاکید کرد که مسئولیت چنین تحولی «کاملاً بر عهده واشنگتن خواهد بود.»

 

پیشتر، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی مسکو از تشدید تنش در شبه جزیره کره تاکید کرد که سیاست تحریک آمیز آمریکا منبع اصلی این تشدید تنش است.

 

از سوی دیگر، درحالیکه روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته میلادی از احتمال دست بردن کره شمالی به یک اقدام نظامی مرگبار علیه سئول در ماه‌های آینده خبر داده بود، جونگ پاک، مقام ارشد آمریکایی در امور کره شمالی تصریح کرد: ما هیچ نشانه‌ای از اقدام نظامی مستقیم نمی‌بینیم. اما قطعا به رصد شرایط و حفاظت از کره جنوبی و ژاپن در مقابل خطرات، ادامه می‌دهیم.

 

کره شمالی اوایل این هفته موشک‌های کروز آزمایش کرد. کره جنوبی ادعا کرد که پیونگ یانگ قصد دارد شبه جزیره کره را به منطقه‌ای تبدیل کند که خطرات دائمی درگیری‌های نظامی در آن وجود دارد.

 

دولت کره شمالی بامداد چهارشنبه تایید کرد که روز گذشته آزمایش موشک کروز انجام داده است. در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است که موشک کروز راهبردی «هوآسال-۲» برای سنجش سرعت ضدحمله و بهبود قابلیت تهاجمی آن آزمایش شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده