واکنش حماس به بمباران خانه‌های غزه-راهبرد معاصر

واکنش حماس به بمباران خانه‌های غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس صبح امروز جمعه 23 فوریه در واکنش به تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم، این حملات را دلیلی بر تداوم نسل‌کشی اسرائیل و عدم پذیرش رای دادگاه لاهه دانست.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 23
کد خبر: ۲۲۹۶۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ حماس در بیانیه امروزش تاکید کرد که بمباران وحشیانه خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی در شهر دیر البلح [مرکز نوار غزه] به معنی اصرار دشمن صهیونیستی بر نسل‌کشی و پاکسازی نژادی این ملت است.


این جنبش در بخش دیگری از بیانیه‌اش، تداوم بمباران منازل غیرنظامیان فلسطینی را «پاسخ عملی اشغالگر به شکایت علیه خود در دیوان بین المللی دادگستری» توصیف کرد.


در صد و چهلمین روز از جنگ غزه، رژیم اشغالگر اسرائیل به جنایات خود در مناطق مختلف نوار ادامه داده و ده‌ها شهید و مجروح بر جای گذاشت؛ در نتیجه آخرین قتل‌عام، حملات صهیونیست‌ها به 4 منزل مسکونی در دیرالبلح، 40 شهید و بیش از 100 زخمی بر جای ماند.


در سایه افزایش حملات اشغالگران و عدم توجه آن‌ها به هشدارهای بین‌المللی، جلسات علنی دادگاه لاهه درباره اقدامات جنگی تل‌آویو از روز دوشنبه آغاز و با همراهی ده‌ها کشور برای توقف جنگ همراه شده است.


جنبش حماس در بخش پایانی بیانیه امروزش، نهادهای حقوقی سراسر جهان را به مستندسازی این جنایات برای محاکمه سران نازی و جنایتکار رژیم اشغالگر دعوت کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده