ترامپ: آمریکا خواستار جنگ نیست/ تحریم‌ها علیه ایران رفع نمی‌شوند-راهبرد معاصر

ترامپ: آمریکا خواستار جنگ نیست/ تحریم‌ها علیه ایران رفع نمی‌شوند

رئیس‌جمهور آمریکا در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به طرح ادعاهای تکراری علیه ایران پرداخت و حرفی جز تحریم و تهدید برای گفتن نداشت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 24
کد خبر: ۲۳۲۰۷

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد آمریکا قدرتمندترین ارتش را دارد، اما او امیدوار است که از این قدرت استفاده نکند.

 

وی در کنایه‌ای غیرمستقیم به سعودی‌ها گفت: ما برای دوستانمان روشن می‌كنیم كه آنها باید بار دفاع از امنیت خود را بر دوش داشته باشند. قدرت آمریکا بی نظیر است و ما انتظار داریم شرکا بار اقتصادی را بپردازند.

 

او در ادامه با اشاره به دستاوردهای ادعایی دولت خود، به برخی ارقام اقتصادی از جمله اشتغالزایی در آمریکا اشاره کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری به تکرار اظهارات ضد ایرانی خود از زمان روی کار آمدن پرداخت و ایران را «کشور پیشگام در حمایت از تروریسم» خواند و در ادعایی دلیل عهدشکنی خود در خروج از توافق هسته‌ای را جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای اعلام کرد.

 

دونالد ترامپ همچنین بار دیگر به سیاست ناموفق فشار حداکثری و تحریم اشاره کرد و تشدید تحریم‌ها را در صورت «عدم تغییر رفتار تهران» وعده داد. او در ادامه اتهامات روزهای اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو، ادعا کرد ايران به تاسيسات نفتی عربستان حمله کرد تا از تحريم ها عليه خود فرار کند. وی افزود آمریکا در واکنش به اعمال «شدیدترین تحریم‌ها» علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این کشور اقدام کرد.

 

ترامپ مدعی شد: «هدف آمریکا ادامه جنگ‌های بی پایان نیست، به همین علت برای آینده پررونق در افغانستان تلاش می‌کنیم.» وی با وجود توقف مذاکرات هسته‌ای کره شمالی و ناکامی‌اش در نتیجه گرفتن از این مذاکرات افزود: ما خواهان شریک و نه دشمن هستیم و به همین علت دیپلماسی جسورانه‌ای را در شبه جزیره کره آغاز کردیم.

 

در نشست امروز مجمع عمومی پس از آمریکا، نمایندگان مصر، ترکیه، نیجریه، مالدیو، قطر، سوئیس، جمهوری کرواسی، بولیوی، اردن، کره جنوبی، بورکینافاسو، فرانسه، شیلی و بوسنی و هرزگوین سخنرانی خواهند کرد.

 

سخنرانی‌های سری دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود. سخنرانی‌ها عبارتند از: جمهوری آنگولا، پرتغال، رواندا، فنلاند، موناکو (شاهزاده)، نیجر، هلند (پادشاه)، آرژانتین، لتونی، اسلواکی، قزاقستان، لهستان، جزایر مارشال، لیختن اشتاین (شاهزاده)، پرو، سنگال، ایتالیا (رئیس شورای وزیران)، اسپانیا، نیوزلند (نخست وزیر)، انگلیس (نخست وزیر)، مغرب (رئیس دولت).

 

سران جهان و هیئت‌های آن‌ها روز دوشنبه پیش از آغاز هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گردهم آمدند. هر یک از کشور‌های عضو سازمان ملل ۱۵ دقیقه برای سخنرانی فرصت دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده