اعطای جایزه نوبل به دونالد ترامپ!-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعطای جایزه نوبل به دونالد ترامپ!

فاکس نیوز در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که رئیس جمهور آمریکا از بخت بالایی برای کسب جایزه صلح نوبل برخوردار است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 24
کد خبر: ۲۳۱۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ جایزه صلح نوبل یکی از ۵ جایزه نوبل است که به گفته «آلفرد نوبل» باید به کسی داده شود که بیشترین گام را در جهت کاهش و انحلال جنگ ها و اتحاد، برادری و صلح ملل برداشته باشد. این جایزه سالانه به یکی از نامزدهای این جایزه تعلق می گیرد.

 

با نگاهی به برندگان جایزه صلح نوبل، که اغلب از میان جنگ طلبان و صاحبان قدرت بوده اند، می توان دریافت این جایزه از هدف اصلی خود منحرف شده و صرفا به جایزه ای تشریفاتی تبدیل شده است.

 

هنری کیسینجر، مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، شیمون پرز رئیس جمهور پیشین اسرائیل، باراک اوباما و وودرو ویلسون رئیس جمهور پیشین آمریکا از جمله افرادی هستند که تا کنون موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شده اند. اکنون و به سیاق گذشته، فاکس نیوز به منابع اشاره کرده که از احتمال کسب این عنوان توسط دونالد ترامپ حکایت دارد.

 

در حالی که نام برنده جایزه صلح نوبل امسال تا چند هفته دیگر اعلام می‌شود، برخی گزارش‌ها حاکی است که پیشنهادهایی برای اعطای این جایزه به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مطرح شده است.

 

بنا به گزارشی که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز روز دوشنبه یکم مهر ماه منتشر کرده است، برخی گزارش‌ها پیشتر گفته بودند شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و دو نماینده پارلمان نروژ، پرزیدنت ترامپ را بابت گام‌های موثری که در جهت کاهش تنش در شبه‌جزیره کره برداشته است، نامزد این جایزه کرده‌اند.

 

کمیته صلح نوبل تا تاریخ ۳۱ ژانویه تمامی نامزدها‌ی پیشنهادی را دریافت می‌کند. امسال ۳۰۱ نامزد معرفی شده‌اند که ۲۲۳ تن از آن‌ها اشخاص حقیقی و ۷۸ تا هم شخصیت‌های حقوقی هستند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار