آدم ربایی متحدین آمریکا در سوریه‎-راهبرد معاصر

آدم ربایی متحدین آمریکا در سوریه‎

نیروهای سوریه دموکراتیک در اقدامی خلاف موازین بین المللی مبادرت به ربودن 300 غیر نظامی در استان الحسکه سوریه نمودند.‎
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 30
کد خبر: ۲۳۶۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنگ داخلی سوریه موجب شد تا نیروهای سوریه دموکراتیک که ترکیه آنها را شاخه سوری پ ک ک می نامد، با حمایت آمریکا و ذیل عنوان مبارزه با تروریسم بر مناطقی از شمال سوریه تسلط یابند. نیروهای سوریه دموکراتیک که کردها در آنها دست بالا را دارند، در صدد تجزیه سوریه برآمده و مکررا به نقض حقوق بشر در این منطقه پرداخته اند.

 

در جدیدترین رخداد صورت پذیرفته نیروهای دموکراتیک سوریه حملات گسترده ای را در شهرهای راس العین و الشدادی و همچنین در روستاهای تل تمر و تل حمیس انجام داده اند. نیروهای کرد در این عملیات 300 مرد را به اجبار برای خدمت سربازی اسیر کردند. در مرکز اداری با همین نام در استان الحسکه، شهروندان تجمع گسترده ای را علیه اینگونه اقدامات این گروه برنامه ریزی نمودند.

 

گفتنی است، تشکل های کردی ، از جمله نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه یا SDF ، با حمایت ائتلاف به رهبری ایالات متحده ، در اوج بحران در این کشور ، خودمختاری خود را از دمشق اعلام کردند و به کشتن و یا اسارت غیرنظامیان در سوریه دست می زنند.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه ، ائتلافی از نیروهای سیاسی نظامی کرد و عرب و آشوری و ترکمن است که در خلال جنگ داخلی سوریه تأسیس شده‌ است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده