وصف روحیات شهید محمد هادی نصرالله از زبان سید مقاومت-راهبرد معاصر

وصف روحیات شهید محمد هادی نصرالله از زبان سید مقاومت

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: شهادت محمدهادی برای حزب الله صداقت به ارمغان آورد و وقتی راه مقاومت و کاروان شهیدان ادامه داشته باشد، یعنی شهدا هنوز زنده اند و در همه جا حضور دارند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 01
کد خبر: ۲۳۶۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مراسم گرامیداشت شهید «محمدهادی نصرالله» فرزند ارشد دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب با پیام‌های آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و سید حسن نصرالله و با حضور خانواده این شهید و جمعی از علمای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم درقم برگزار شد.

 

در این مراسم باشکوه که به همت جبهه جهانی شباب المقاومه در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم ترتیب یافت، آیات یزدی، خاتمی، اراکی، سعیدی، اعرافی، کعبی و شیخ عیسی قاسم و سید محمدجواد نصرالله برادر شهید و فرزند دبیرکل حزب الله لبنان حضور یافته بودند.

 

دبیرکل جبهه جهانی شباب المقاومه در این مراسم با قدردانی از سید حسن نصرالله که اجازه برگزاری مراسم بزرگداشت فرزند شهیدش را پس از ۲۲ سال داده است، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در خط مقدم جهاد علیه رژیم صهیونیستی با گلوله مستقیم دشمنان به شهادت رسید.

 

 

سید حسن نصرالله در کلیپ تصویری منتشر شده در مراسم بزرگداشت فرزند شهیدش «محمدهادی نصرالله» که دوشنبه شب درقم برگزار شد ، اظهار داشت:‌ وی در کودکی آرام و مانند اسمش هادی بود و همیشه با دیگران به مهربانی رفتار می کرد و به کسی آسیب نمیرساند.

 

وی با بیان اینکه شهید هادی همیشه حد و مرز رابطه خود با دیگران را مشخص کرده بود، اظهار داشت: آرامش، انرژی مثبت و احترام به دیگران از ویژگی های بارز این شهید بود و درحالی که میتوانست زندگی خیلی معمولی داشته باشد، در سن ۱۵ سالگی با تصمیم خودش و با کمال میل و آگاهی به مقاومت پیوست.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت در دل و عقل شهید هادی جوانه زده بود و همواره پیگیر امور جبهه و آمار شهدا و عملیات های نظامی بود، خاطرنشان کرد: حقیقتا او به این دنیا دلبستگی نداشت و این موضوع برای من و امثال من درس عبرت است.

 

وی در ادامه افزود: پیش از شهادت شهید هادی احساس مادران و پدران شهید را درک می کردم، اما پس از شهادت فرزندم، این حس عملی و واقعیتر شد و پس از شهادتش در نخستین سخنرانی گفتم که این تصمیم خودش بود تا به همه نشان دهیم که فرزندان و جوانان ما با اراده خودشان به جبهه میروند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهادت محمدهادی برای حزب الله صداقت به ارمغان آورد و وقتی راه مقاومت و کاروان شهیدان ادامه داشته باشد، یعنی شهدا هنوز زنده اند و در همه جا حضور دارند.

 

سید حسن نصرالله با بیان اینکه شهید هادی در اردوگاه های آموزشی هویت خود را مخفی می کرد، گفت: او هنگامی که رزمنده شده بود، کاملا تابع دستورات فرماندهان مقاومت بود و اصلا خبر نداشتیم که در کدام جبهه و عملیات حضور دارد.

 

وی به آخرین عملیات شهید هادی و خداحافظی وی پس از نماز صبح که مشخص بود خداحافظی آخر است، اشاره کرد و گفت: شهادت هادی مانند شهادت هر رزمنده ای از رزمندگان مقاومت است و این شهید هم به مقاومت ملحق و شهید شد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه پس از شهادت محمد هادی، نام نظامی او را که ابوحسن بود دانستم، تصریح کرد: اصرار شهید هادی به ادامه راه مقاومت، برای ما نویدبخش و درخشان بود و زمانی که خبر شهادتش را شنیدم، می دانستم که با سن و سال کم، اما لیاقت شهادت را دارد.

 

مراسم گرامیداشت شهید «محمدهادی نصرالله» فرزند ارشد دبیرکل حزب الله لبنان با حضور خانواده شهید و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.

 

شهید محمدهادی نصرالله در روز ۲۲ شهریورماه ۱۳۷۶ مطابق با سپتامبر سال ۱۹۹۷ میلادی، در حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در قله موسوم به «جبل الرفیع» در جنوب لبنان به شهادت رسید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده