معاون دستگاه قضا: در حال بررسی پرونده گیرندگان وام های کلان غیرقانونی هستیم-راهبرد معاصر

معاون دستگاه قضا: در حال بررسی پرونده گیرندگان وام های کلان غیرقانونی هستیم

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: دستگاه قوه قضاییه در مبارزه با فساد اقتصادی خط قرمزی ندارد و در این راستا کمر همت بسته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 02
کد خبر: ۲۳۸۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان روی کار آمدن آیت الله رئیسی در راس قوه قضائیه شاهد تحولات شگرفی در این قوه بوده ایم. مقابله با فساد در ارکان مختلف کشور و برخورد با گیرندگان رانت در همه سطوح در دستور کار این قوه قرار گرفته است. در همین باره، رئیس دستگاه قضا در ابتدای امر، مبارزه با فساد را از درون قوه قضائیه آغاز نمود، امری که تا کنون به بازداشت و اخراج شماری از کارکنان این قوه منجر شده است.

 

در ادامه سیاست مبارزه با فساد، معاون حقوقی این قوه از برخورد با گیرندگان وام های کلان سخن به میان آورده است.حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جاسک افزود: مبارزه با فساد را از خود قوه قضاییه شروع کرده که در این زمینه برخی از مفسدان دستگیر و تحقیقات از آن‌ها درحال انجام است.

 

وی بیان داشت: در مواردی مشاهده شده که وام‌های کلان به صورت غیرقانونی به افراد خاصی پرداخت شده که پرونده‌های کلان درحال رسیدگی، نماینگر این تخلفات است.

 

این مقام قضایی اظهارداشت: بیت المال حق همه مردم است و پرداخت اینگونه تسهیلات کلان به افراد خاصی با اهداف انقلاب اسلامی، سازگار نیست.

 

وی یادآورشد: فساد سازمان یافته به آن صورتی که برخی‌ها با جوسازی‌های ناامید کننده القا می‌کنند، در کشور وجود ندارد و از دولتمردان نیز انتظار می‌رود در هرجایی فساد را مشاهده کردند، آن را سریع گزارش دهند.

 

مصدق اظهارکرد: طولانی شدن زمان دادرسی از مهم ترین موضوعاتی است که مردم را رنج می‌دهد که امیدواریم با ایجاد سازوکارهای مناسب این مشکل برطرف شود.

 

شهرستان جاسک با ۵۸ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار