سردار سلامی: خدمت رسانی به ملت در دستور کار سپاه قرار دارد-راهبرد معاصر
علیرضا زاکانی: از فردا مرخصی می‌گیرم اخذ آخرین تصمیمات برای برگزاری انتخابات در جلسه سران قوا محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی شد قاضی زاده هاشمی از بنیاد شهید مرخصی گرفت مخبر: دولت به وعده‌اش در حوزه اشتغال عمل کرده است ۴ آسیب ساختاری دولتها در ایران از دید محسن رضایی بیانیه موتلفه درباره نظر شورای نگهبان زاکانی در نشست ستاد انتخاباتی: برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم تصمیم‌گیری برای برگزاری انتخابات سالم در جلسه سران قوا شناسنامه‌ها در انتخابات 8 تیر مهر نمی‌شوند توصیه‌ها و تاکیدات رئیس قوه قضائیه به کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری بیانیه قالیباف: دولت ما دولت خدمت و پیشرفت خواهد بود واکنش لاریجانی به عدم احراز صلاحیتش ازسوی شورای نگهبان برنامه‌های نخستین روز تبلیغات رادیو و تلویزیونی کاندیداهای ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: «شهید صیاد» در ارتقای قدرت دفاعی کشور نقش‌های بسیار ممتازی ایفا کرد

سردار سلامی: خدمت رسانی به ملت در دستور کار سپاه قرار دارد

فرمانده کل سپاه اظهار داشت که سپاه علاوه بر حفظ اصول و ارزش های برگرفته از انقلاب اسلامی، خدمت رسانی به مردم را در سرلوحه کار خویش قرار داده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 03
کد خبر: ۲۳۸۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛‌ تقاطع غیر همسطح میدان ورزش (پل آزادگان) اراک روز پنجشنبه با حضور سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سید علی آقازاده استاندار مرکزی و تنی چند از مقامات لشگری و کشوری به بهره برداری رسید.

 

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران که برای افتتاح شماری از طرح های اقتصادی به استان مرکزی سفر نموده، در آیین بهره برداری از تقاطع غیر همسطح آزادگان اراک افزود: تمامی داشته های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متعلق به مردم بوده و سپاه ضمن حفظ اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع از امنیت ایران اسلامی، خدمت رسانی به ملت را در دستور کار خود داشته و دارد.

 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه و همگام با ملت ایران با بهره گیری از این ظرفیتها برای توسعه کشور تلاش کرده و برای رسیدن به قلههای پیشرفت و توسعه عجله دارد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش برای پیشرفت و توسعه کشور تنها برای نا امیدی دشمنان نیست بلکه ملت بزرگ ایران اسلامی از این توان و ظرفیت برخوردار هستند که به یکی از ملتها و کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان تبدیل شود.

 

سردار سرلشکر سلامی با یادآوری فرموده و دستور مقام معظم رهبری در زمینه تلاش و نقش آفرینی سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت ایران اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران رهنمودهایی را برای تلاش این نهاد در زمینه محرومیت زدایی، ارایه خدمات اجتماعی، امداد و کمک رسانی در راستای پیشرفت جامعه و کشور ارایه فرمودند.

 

وی ادامه داد: سپاه پاسداران فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه و چراغ هدایت خود قرار داده و برای حضور ملت ایران اسلامی در قلههای پیشرفت و توسعه تلاش می کند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در این زمان که دشمنان ایران اسلامی بستن دروازه های جهان بر روی کشور را در دستور کار خود قرار داده اند مردم ایران با صبر، استقامت و موقعیت شناسی به دشمنان نشان دادند تنها به داشته های داخلی متکی هستند.

 

سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: خداوند روزی کسی را به دیگران واگذار نکرده و ملت ایران اسلامی با ایمان، توکل و اعتماد به وعده های خداوند همانند گذشته در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران چون عزیز هستند خداوند به آنان کمک کرده و در جنگ اقتصادی نیز همانند گذشته پیروز می شوند.

 

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز در این نشست گفت: سپاه پاسداران علاوه بر تلاش برای افزایش توسعه کشور، افزایش رفاه و معیشت مردم ایران اسلامی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

 

 «سعید محمد» افزود: حضور سپاه پاسداران همراه و همگام با مردم ایران اسلامی در صحنه های مختلف از برنامه های اولویت دار این نهاد انقلابی بوده و قرارگاه سازندگی خود را موظف می داند که در صحنههای مختلف حضور یابد.

 

وی ادامه داد:  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عملیات اجرایی سه طرح را در اراک آغاز کرده است که ۲ طرح آنها به بهره برداری رسیده است و طرح میدان شریعتی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

 

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: این قرارگاه علاوه بر اجرای طرح های سازندگی حضور در طرح های محرومیت زدایی را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس یک هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی را در مناطق کم برخوردار استان مرکزی اجرا کرده است.

 

محمد ادامه داد: اهدای یک هزار بسته تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار، ۱۰۰ جهیزیه و ایجاد سه کارگاه با ۲۰ چرخ خیاطی برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست از برنامه های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در این استان است.

 

تقاطع غیر همسطح آزادگان اراک بهره برداری شد

عملیات اجرایی این طرح به مساحت ۱۸ هکتار و ۱۰ هکتار و نیم فضای کارگاهی از اسفندماه سال ۹۴ با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران آغاز شد که از ابتدای امسال تکمیل این طرح جزو اولویت های شهرداری قرار گرفت.

 

این تقاطع با ۶ پل که پل شماره یک با طول ۵۸ متر و عرض ۴۸ متر دسترسی بلوار شهیدان رجایی به سمت مرکز شهر از خیابان جهاد و تغییر مسیر به بلوار آنجفی جنوبی را میسر می کند.

 

پل شماره ۲ نیز با طول عرشه ۷۲ متر و عرض ۱۷ متر خیابان جهاد را به بلوار شهید آنجفی شمال متصل می کند و پل شماره سه نیز به طول ۹۴ متر و عرض ۱۰ متر دسترسی جهاد را به بلوار شهیدان رجایی میسر می کند و پل شماره چهار نیز به طول ۱۵ متر و عرض ۱۰ متر ادامه پل شماره سه محسوب می شود.

 

پل شماره پنج نیز با طول ۷۵ متر و عرض ۱۱ متر و ۶۰ سانتیمتر مسیر بلوار شهید آنجفی جنوب را به خیابان شهید رجایی به سمت کمربندی و پل شمار ۶ متصل می کند.

 

بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تقاطع هزینه شده و داری ۹ رمپ و ۱۸ مسیر است و در این طرح ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن آرموتوربندی، ۸۸ هزار و ۳۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۰۷ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم خاکریزی و ۳۷ هزار و ۷۳۰ متر مربع قالب بندی انجام شده است.

 

در این طرح بیش از ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی، ۶۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸ عدد تابلوی (ترافیکی، دروازه ای، تی شکل، پرچمی و جانبی)، ۱۲ کیلومتر کابل کشی، ۲۲۰ پایه روشنایی با ۳۰۰ چراغ، پنج هزار و ۸۰۰ متر طول هندریل نصب شده و ۶ هکتار فضای سبز به همراه کاشت ۸۰۰ اصله نهال چنار ایجاد شده است.

 

سردار سرلشگر سلامی امروز پنجشنبه در گنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در اراک شرکت خواهد کرد.

 

اراک مرکز استان مرکزی است که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت .

 

۶۲۰ سری جهیزیه در استان مرکزی توزیع شد

۶۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت از سوی ستاد برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار ۲۰۰ شهید استان مرکزی روز پنجشنبه با حضور سردار سرلشگر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در استان مرکزی توزیع شد.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این آیین گفت: توزیع این جهیزیه‌ها با عنوان هدیه مقام معظم رهبری برای زوج‌های جوان استان صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: ارزش ریالی هر سری از جهیزیه‌های توزیع شده بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال است که این مهم از برنامه‌های محرومیت‌زدایی کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان بوده است.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: ۳۶۲ طرح محرومیت‌زدایی امروز همزمان با برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در نقاط مختلف استان بهره‌برداری شد که ساخت ۲۴ منزل مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح‌های راه‌سازی، جاده های روستایی، پل، جدول‌گذاری روستاها ومناطق حاشیه‌ای شهرها از مهمترین عناوین طرح‌های عمرانی  بهره‌برداری شده است.

 

سردار کریمی اضافه کرد: ۵۶ طرح ویژه آب‌رسانی در بخش‌های انتقال و لایروبی قنوات، ۸۰ طرح فرهنگی از قبیل ساخت و مرمت مجتمع‌های فرهنگی، یادمان‌های شهدا و ساخت مسجد، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغال‌زایی و ۲۲ طرح ساخت پل و جاده‌های روستایی  نیز از دیگر طرح‌ها است که همزمان با برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان بهره‌برداری می‌شود.

 

وی بیان کرد: اهدای ۶ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به نیازمندان و تجهیز ۱۸۰ خانه روستایی نیز در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی به‌عنوان زیرمجموعه کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی انجام شده است.

 

استان مرکزی در دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده