پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند-راهبرد معاصر

پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در لایحه عفاف و حجاب پلیس موظف است 5 گروه که در جامعه ترویج بی‌حجابی می‌کنند را بازداشت کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۴۱۲۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیرحسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیاتی از لایحه عفاف و حجاب و همچنین برخورد با هنجار شکنان در پاسخ به این سؤال که پلیس در چه مواردی موظف است فرد بی‌حجاب را بازداشت کند، گفت: اولین مورد این است که فرد عرفا برهنه باشد. مورد دوم از اتباع خارجی باشد و هیچ اوراقی شناسایی همراه نداشته باشد. 


بانکی پور تصریح کرد: سوم کسی که متعرض فرد محجبه‌ای شده باشد. چهارمین مورد فردی که با کشورهای خارجی معاند ارتباط داشته باشد و پنجمین مورد کسانی که سازمان‌یافته ترویج بی‌حجابی می‌کنند.  پلیس با یک جمعی روبرو می شود که با هم هماهنگ کرده باشند  مثلا در خیابان حاضر شوند و ترویج بی حجابی کنند


وی افزود: پلیس موظف است این پنج گروه را بازداشت کند. غیر از این پنج گروه عابر عادی را صرف اینکه کشف حجاب کرده باشد بازداشت نمی‌کند.


بانکی پور ادامه داد: پلیس از طریق دوربین یا مستقیماً فرد را شناسایی می‌کند. امکان تصویربرداری دوربینی در لایحه حجاب و عفاف نیز آورده‌ایم. اگر سامانه پلیس کار نکرد پلیس باید آن شخص را شناسایی کرده که مراحل شناسایی هم در لایحه ذکرشده است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است برخی انتقاد کنند که اگر فرد حاضر نباشد که پلیس آن را شناسایی کند و نگذارد عکسش گرفته شود در این مرحله پلیس باید فرد بی‌حجاب را به اولین مقر پلیس تحویل دهد تا در آنجا هویت آن شناسایی شود و بعد آزاد شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده